karbon bol rozsiahlo použitý aj v interiery kde spĺňa skôr estetickú funkciu

Ako už názov napovedá, základom sa stala božská 458 od Ferrari. Siracusa mala premiéru na ročnom Ženevskom autosalóne spolu s modelom Mansory Cormeum, ktorého video report sme pre vás spracovali priamo na autosalóne. Ako inak aj v prípade úpravy Italie sa jednalo o doslovne radikálnu prestavbu exteriéru, kde všetky časti karosérie nahradili karbónovými. Mohutné použitie tohto ľahkého materiálu má na svedomí to, že celková hmotnosť vozidla klesla o 70 kg. To však nie je ani z ďaleka všetko. Ako ste si už iste všimli, radikálnou premenou prešiel aj samotný vzhľad vozidla, ktorý sa nemusí každému páčiť. No verte či nie, výrazne zlepšil aerodynamiku.


Radikálnou zmenou prešla aj zadná časť Italie

Úprava sa tak isto dotkla aj hnacieho agregátu. Je pravda, že úpravy ktoré sa odohrali pod kapotou nie sú ani z ďaleka tak radikálne ako v prípade exteriéru, no exkluzivite celého auta určite neuberajú. Výmenou softvéru v riadiacej jednotke či zmenou sacích filtrov a výfukového systému dosiahli v Mansory nárast výkonu o 14 kW a 20 Nm. Aj to sa pozitívne odzrkadlilo na zrýchlení, ktoré sa zlepšilo v prospech Siracusy o 0,2 sekundy. Tak isto maximálna rýchlosť sa zvýšila na hodnotu 330 km/h. Ešte že tak, veď sériová Italia v sériovom stave vôbec nefunguje. :-)

grafiký návrh upravovanej 458-čky

Úpravou prešiel aj podvozok, ktorý je v porovnaní so sériovou Italiou položený nižšie o 20 milimetrov. Ako to už býva zvykom azda pri každej úprave tak aj tu sa úpravca rozhodol zmeniť obutie. V tomto prípade budu Siracusu zdobiť 20“ a 21“ kolesa (vpredu a vzadu) ktoré budu k náboju pripevnené za pomoci centrálnej matice.

Tak čo chceli by ste, aby vám takýto kúsok hovoril pane? Ak áno, rátajte že v prípade Mansory si za takúto individualitu poriadne priplatíte. Žiaľ cena nie je známa no predpokladám, že za cenu úpravy by ste si mohli kúpiť kľudne ďalšiu sériovú Italiu. Ale séria je predsa nuda nie?? :-)