Súčasná účinnosť benzínových motorov Mazdy sa pohybuje na úrovni 40%. Tím okolo Kenichira Saruwatariho, šéfa vývoja Mazdy to chce zmeniť. Účinnosť motora by radi posunuli na hranicu 60%. 

Súčasná účinnosť motorov Mazdy sa pohybuje na úrovni 40%. Tím okolo Kenichira Saruwatariho, šéfa vývoja Mazdy to chce zmeniť. Účinnosť motora by radi posunuli na hranicu 60%. Podariť sa im to má pomocou technológie HCCI(Homogeneous charge compression ignition), ide v podstate o vznetový motor na benzín. K zapáleniu zmesi nedôjde pomocou sviečok, ale výrazným stlačením zmesi pri, ktorom dôjde ku vznieteniu paliva, podobne ako pri dieseloch. Výhodou motora majú byť lepšie emisie benzínu a vyššia účinnosť vznetového spaľovania.


Znie to jednoducho, nie? Problémom však je, že benzín a zapaľovanie vznietením spolu veľmi nefunguje. Mazda chce však spaľovací proces regulovať, tak aby došlo k vznieteniu v presne určený okamžik a aby nedochádzalo k nechcenému vznieteniu(klepaniu). Mazda bude musieť zvýšiť kompresný pomer benzínových motorov na hodnotu 18:1. Bežné benzínové motory majú kompresný pomer okolo 10:1. Počítať môžeme veľmi pravdepodobne aj s vysokotlakovým vstrekovaním. Mazda vyvíja benzínový vznetový motor ako druhú generáciu motorov Skyactiv.

Mazda chce priniesť 2. generáciu motorov Skyactiv do novej Mazdy CX-5.

Vývojoví pracovníci Mazdy pracujú tiež na znížení tepelných strát výfukového systému. Automobilka nedávno predstavila spoluprácu s Toyotou, ktorá môže vyústiť v plug-in hybrid v ponuke Mazdy. Predstavitelia Mazdy dokonca tvrdia, že ich benzínové autá s technológiou Skyactive2 môžu dosiahnuť emisie CO2 na úrovni elektromobilov (teda okolo 80g CO2/km).

Tretia vlna programu Skyactiv má posunúť emisie na hranicu 50g CO2/km. Dnes to znie ako utópia.

Zdroj: autocar