Každá legenda to má raz zrátané. Mercedes G500 4x4 na druhú nie je výnimkou. Tento kúsok, ktorý obdivujú nadšenci z celého sveta, postupne uzatvorí svoju kapitolu na trhu a Mercedes ho prestane ponúkať. Či tak rozhodli pre nízky odbyt (čo si nemyslím), alebo z dôvodu očakávanej novej generácie Géčka, jedno je isté. Auto s portálovými nápravami na bežné cesty s komfortom osobného auta tak skoro asi nikto iný nepostaví.

Mercedes-Benz triedy G je legenda, dlhoročná stálica a stále predávajúci model, ktorý má na konte už takmer 30-ročnú históriu. Veď aktuálna generácia W463 je na trhu už od roku 1990, síce s výraznou zmenou interiéru a pohonných jednotiek.

Mercedes G500 4x4 na druhú zostane legendou, do budúcna môžeme očakávať nárast cien vozidiel.

Mercedes z tejto triedy predstavil tiež niekoľko zaujímavých variantov, spomeniem napríklad šesťkolesové monštrum G63 AMG 6x6, rôzne špeciálne edície, Maybach G 650 Landaulet alebo práve spomínanú verziu G500 4x4 na druhú.

Výnimočnosť modelu podčiarkoval aj príplatkový lak, ktorým ho väčšina zákazníkov aj dodatočne vybavila.

Model je takzvane skrátenou verziou šesťkolesového automobilu, preberá z neho tiež jedinečné portálové nápravy, ktoré umožnili zvýšiť svetlú výšku na vcelku vysokých 450 mm a brodivosť až na 1 meter. Spomeniem, že portálové nápravy využívala tiež legendárna Praga V3S. Pohonnou jednotkou je vidlicový preplňovaný zážihový osemvalec s 310 kW (422 k) a 610 Nm.

Portálové nápravy sú pri osobných vozidlách naozaj výnimkou.

Automobil má rozšírený rozchod kolies voči sériovému Géčku o 299 mm a „obúva“ 22-palcové disky s pneumatikami 325/55 R22. To všetko spolu s exkluzivitou dostanete v cene od 233 640 €. Jeho kariéra sa však po takmer 2 rokoch končí. Do showroomov prišiel v decembri 2015, Mercedes ho ponechá v aktuálnej ponuke ešte do konca októbra. Ak sa teda nájde niekto z čitateľov, ktorý má o vozidlo záujem, mal by svoje rozhodnutie urýchliť, môže sa totiž stať, že ponuka bude na konci mesiaca aj obmedzená.