Veľkou novinou vo formuli 1 bolo v posledných dňoch oznámenie prechodu McLarenu od Mercedesu ku Honde. Ako sme vás informovali o zmene dodávateľa motorov v tomto článku, Honda sa po dlhých rokoch vráti do cirkusu fomule 1 a opäť bude dodávať turbomotory pre britský tím. Na prvý pohľad sa to zdá od McLarenu sebecké, pretože s Mercedesom tvorili partnerov od roku 1995, čiže takmer dvadsať rokov. Lenže pravda je taká, že McLarenu jednoducho došla trpezlivosť.

Dlhoročný šéf značky McLaren Ron Denis

Čo sa teda v pozadí deje? Keď sa pozrieme na súvislosti, je to jasné hneď. Mercedes sa totiž v posledných rokoch stiahol z McLarenu ako jeho majoritný investor a nedávno k sebe pretiahol ich odchovanca Hamiltona. To nechápal asi nikto, prečo Lewis odišiel do druholigového tímu, sú to ale hneď dva dôvody, prečo McLaren nemá dôvod byť zadobre s nemeckým tímom. Je tu i tretí, nemenej dôležitý dôvod, a to spôsob spolupráce Mercedes-McLaren. Britský tím sa totiž stal iba "zákazníkom" Mercedesu, a teda aké motory im Mercedes dodá, s takými bude musieť pretekať. A to sa tímu s veľkou históriou rozhodne nepáči, veď prečo by oni mali byť v rovnakej pozícii ako druholigoví účastníci štartového poľa? Preto sa poobzerali po niekom, s kým sa bude dať vytvoriť nová spolupráca a lepšieho partnera nájsť asi nemohli - Hondu. Veď spolu už úspechy slávili. Výsledok tohto všetkého je i naťahovanie sa medzi Mercedesom a McLarenom o konštruktéra Paddyho Lowe, ktorého Nemci chceli, Briti ho ale odmietali pustiť. "Vyhadzov" dostal až teraz, keď je to McLarenu jedno a Loweho nepotrebujú, pretože k vývoju monopostu pre budúcu sezónu by ho i tak radšej nepustili. Mercedes je naopak natešený, že ho majú a bude úzko spolupracovať s Rossom Brawnom. O záujem o svoje motory v F1 tiež starosť nemajú, pre sezónu 2014 počíta Mercedes aspoň s tromi tímami, pre ktoré bude dodávať oturbené 1,6-ky.

www.jamesallenonf1.com