Pneumatiku MICHELIN Selfseal vyrábajú z jedinečnej zmesi, ktorá prepichnuté diery v dezéne okamžite zaplní. Aj keď defekty na autách asi nie sú tak časté ako u cyklistov, každý vodič už iste zažil obavy a rizika defektu pri jazde povrchom nebezpečným pre pneumatiky. Či sú to rozbité fľaše, klince, ostré skrutky... Výrobcovia pneumatík sa odolnosťou pneumatík zaoberajú neustále. Už druhé desaťročie je známa technológia RunOnFlat - pneumatík so spevnenou bočnicou. Tie dokážu do rýchlosti 80 až 100 km/h poskutnúť vozidlu dostatočne bezpečné jazdné vlastnosti nato, aby defekt nebolo nutné opravovať priamo na mieste, ale v komforte pneuservisu.
 

No potom niekomu napadlo, že ešte viac super by bolo mať pneumatiky, ktoré defekt dostať ani nemôžu. Teda, aby sme boli presnejší, pneumatiky, ktoré si ranu po prepichnutí zacelia samé. Michelin prináša technológiu SelfSeal - pneumatiky určené pre osobné autá a ľahké dodávky. Prázdne pneumatiky sa pomaly stávajú minulosťou.

Kým pneumatiky RunOnFlat zásadne zvýšili užívateľský komfort a bezpečnosť premávky, nová technológia sa prejavila v ich cenách, vyššími nárokmi na prezúvacie zariadenia a minimálne I. a II. generácia runflatov negatívne ovplyvňovala aj komfort pruženia. Michelin tvrdí, že pneumatiky SelfSeal jazdné vlastnosti pneumatiky neoslabuje. Samozaceľovacia pneumatika má vraj rovnaké vlastnosti, ako ostatné pneu tejto značky. A to aj v oblasti bezpečnosti, kilometrového výkonu či valivého odporu.
 

Z pohľadu životného prostredia má pneumatika dve výhody. Vozidlo/vodiča zbavuje nutnosti mať rezervnú pneu. To znamená zníženie hmotnosti auta a získanie viac miesta v kufri auta. Celková hmotnosť auta môže len vďaka tomuto riešeniu klesnúť aj o 30 kg, pretože vo výbave nebude okrem náhradného plnohodnotného kolesa ani zdvihák. V oblasti batožinového priestoru môže bežné auto získať až do 80 litrov. Inovácia skvele podtrháva stratégiu MICHELIN Total Performance.

V Európe prepichne pneumatiku vodič v priemere len každých 75 000 km. No v rozvojových krajinách je to aj každých 3000 km!

Z prieskumu firmy Michelin vyplýva, že v Európe prepichne pneumatiku vodič každých 75 000 km. No v niektorých rozvojových krajinách Afriky, alebo Ázie je to aj každých 3000 km! A vďaka obrovskému počtu vozidiel v Číne je táto inovácia špeciálne pre tamojšie trhy mimoriadna. Michelin svoje SelfSeal pneumatiky uvedie na trh v priebehu tohto roka. Zákazníci na svojich autách nebudú musieť urobiť žiadne zmeny. Technológia SelfSeal je totiž kompletne v pneumatike a nevyžaduje žiadne periférne zariadenia.