Po nedávnej modernizácii najluxusnejšieho automobilu od Mercedesu, triedy S, tu máme opäť ďalšiu premiéru, tentokrát na autosalóne vo Frankfurte. Mercedes S kupé a kabriolet po modernizácii prídu na trh s novými motormi, ktoré preberú zo sedanu. Spolu s tým prídu tiež s novinkou v podobe zadných OLED svetiel, ktoré tak ponúknu nové možnosti dizajnového podpisu zadných častí vozidiel.

Určite najväčšou alebo najvýraznejšou dizajnovou časťou, ktorá prešla modernizáciou, sú zadné svetlá. Tie ponúknu OLED technológiu, ktorú sme vám prednedávnom detailnejšie predstavili.

Modernizovaný kabriolet aj kupé ťažia z techniky ich súrodenca, verzie sedan.

Ďalšou príjemnou lahôdkou budú sedadlá a ventilačný systém s takzvanou funkciou Energizing. Tá upraví podľa 6 rôznych predvolených programov funkcie sedadiel (výhrev, ventilácia, masáž) a ventilačný systém. Novinkou je tiež bezdrôtové nabíjanie telefónu. Kabriolet využíva v sériovej výbave vzduchové pruženie AIRMATIC.

Kabriolet má v sérii vzduchové pruženie AIRMATIC

Motory prebrali zo sedanu

Motorizácie prebrali zmeny podľa vzoru modernizovaného sedanu. Základom pri kupé bude vidlicový šesťvalec S 450 spojený s pohonom všetkých kolies 4MATIC. Maximálny výkon z trojlitrového motora je 270 kW (367 k) a automobil s ním zrýchli na 100 km/h za 5,5 sekundy.

Základom kabrioletu a ďalšou motorizáciou kupé bude verzia S 560, pri kabriolete len ako zadokolka, pri kupé aj s pohonom všetkých kolies 4MATIC. Ten dosahuje zo 4,0-litrového osemvalca 345 kW (469 k) a všetky verzie zrýchlia na 100 km/h za 4,6 sekundy. Zaujímavosťou je to, že Mercedes túto verziu vybavil filtrom pevných častíc.

Interiér vás bude rozmaznávať množstvom kože všade, kam sa len pozriete.

Samostatnou kategóriou budú verzie AMG. Vidlicový osemvalec so zdvihovým objemom 4,0 litra je vo verzii S 63 kombinovaný s pohonom všetkých kolies 4MATIC a dosiahne maximálny výkon 450 kW (612 k). Na stovke je s týmto motorom kupé aj kabriolet za rovnaký čas, len za 3,5 sekundy.

Zadné OLED svetlá sú najvýraznejšou dizajnovou novinkou.

Na úplnom vrchole bude vidlicový dvanásťvalec AMG S 65. Ten dosahuje stále rovnakých 463 kW (630 k) a „katapultuje“ kupé aj kabriolet na 100 km/h za 4,1 sekundy. Horší čas voči slabšiemu S 63 je spôsobený pohonom len zadnej nápravy. Všetky motory sú spojené s 9-stupňovým automatom, najsilnejší dvanásťvalec stále využíva služby staršieho 7-stupňového automatu. Na začiatku predaja bude k dispozícii aj špeciálna edícia Yellow Night Edition pre verziu S 63 4MATIC.