Rallye Monte Carlo

zábery z Rallye Monte Carlo

Ostatné dva roky patrí Rallye Monte Carlo do kalendáru IRC, v ktorom najsilnejšiu kategóriu tvoria špeciáli triedy S2000. V spomínanej triede môžeme v súčasnosti vidieť až päť odlišných značiek a to Fiat, Proton, Peugeot, Ford a Škodu. Práve posledne spomínaná značka si pred dvoma rokmi odbila v Monte Carlo svoju premiéru a hoci sa jej vtedy nepodarilo túto súťaž vyhrať nemala k tomu ďaleko.

Fabia-S2000

Fabia S2000

Minulý rok si tu zase vybavil premiéru špeciál Ford Fiesta S2000, za ktorej volant sa usadil pilot svetového formátu Mikko Hirvonen. Jeho zvyčajne vídame jazdiť za volantom Focusu WRC. Fordu vtedy vyšla premiéra na jedničku a novo postavený špeciál dokázal pomerne jednoznačne vyhrať túto súťaž.

Fiesta-S2000

Ford Fiesta S2000

Otázka tak znie, ktorý z plejády kvalitných pilotov dosiahne na najvyšší stupienok. Samozrejme, výhra na tejto náročnej rely je  veľmi rešpektovaná a tak sa netreba čudovať, že jednotlivé značky povolávajú pilotov z WRC len kvôli tomu, aby si zvýšili svoje šance na víťazstvo. Príkladom je nielen minuloročné účinkovanie Mikka Hirvonena ale aj tohto ročná účasť Pettera Solberga, ktorého povolali hájiť svoje farby Peugeot.

Rallye-Monte-Carlo

Zábery z Monte Carla

Favorita týchto pretekov si tipnúť netrúfneme a to hneď z dvoch dôvodov.  Jedným je pomerne kvalitné štartové pole, v ktorom je približne desiatka jazdcov, ktorí majú reálnu šancu dosiahnuť na triumf.  Tým druhým dôvodom ja samotná rely. RZ-ty v okolí Monte Carla sú presnulé svojou náročnosťou a nevyspytateľnosťou. Veľký dôraz sa tu kladie predovšetkým na typ pneumatík, ktoré už neraz rozhodli o víťazovi tejto rely. Jednotlivé tímy vysielajú do miest RZ-tiek takzvaných ľadových špiónov, ktorí sú neustále v spojení s tímom a majú rozhodujúce slovo ohľadom obutia rely špeciálov.

Fabia-S2000

Skoda Fabia S2000

Vzhľadom na to, že rely odštartovala v stredu, dnes už poznáme výsledky po druhej etape. Tie však ešte ani z ďaleka nič neznamenajú. Posádky totiž čaká posledná, najnáročnejšia etapa ktorú tvorí 5 prejazdov, z ktorých až 4 sú nočné. Neohovoriac o tom, že na pláne je prejazd cez priesmyk Col de Turini. Práve v tomto úseku sa totiž rozhoduje celá rely a nie raz sa stalo, že vedúci pilot poradia si vylámal zuby pri prejazde cez tento priesmyk.  K dispozícií vám prikladáme odkaz na Live Timing, na ktorom môžete sledovať priebeh celej rely. Tak isto treba spomenúť, že Rallye Monte Carlo je ako jedna z mála rely vysielaná v priamom prenose v televizí na stanici Eurosport.