Pod kapotou tohto Trabiho vreští motor zo superbiku

Pod kapotou tohto Trabiho vreští motor zo superbiku

Počasie milo prekvapilo

Uprostred októbra už možno od oblohy očakávať všeličo. Jasno a slnečno rovnako ako dážď, ale aj sneh. Predpoveď znela suché, no chladné počasie. A také naozaj bolo. O silnom vetre síce nebolo reči, ale beztak by na tom nik nič nezmenil. Ranný príchod pred 7h dal s aktuálnou teplotou 0oC všetkým malú facku. Počas dňa sa vďaka priamemu slnku teplota prehupla cez 10oC, no výdatný vietor (taký ako tu snáď 200 dní v roku) väčšine bral z tváre úsmev. Všetkým bolo jasné, že najväčší kumšt pre tých, ktorí sa neprišli len tak povoziť bude trafiť správne obutie a tlak v pneu...

Hlavný partner pretekov má logo na každom aute, Švihaj Šuhaj nebol výnimkou

Hlavný partner pretekov má logo na každom aute, Švihaj Šuhaj nebol výnimkou

Pre drobné zdržania sa takmer nestihli celé preteky

Po rannom svižnom administratívnom nasledovalo technické preberanie. To sa, aj vďaka len dvom technickým komisárom vlieklo dlhšie než malo a ukázalo, že pre budúcu sezónu bude nutné zabezpečiť na každé preteky ešte jedného. Skôr to beztak nebude možné. Pretekom ako vždy predchádza povinná rozprava jazdcov. Keďže bola vedená dvojjazyčne, aj tu sa podarilo ráno stratiť dôležité desiatky minút. Konečne, po 10.30 h, teda s hodinovým meškaním prišli na rad tréningy. Už začínalo byť jasné, že to bude dlhý deň a stihnúť preteky pred západom slnka (tesne po 18 h) nebude ľahké, ak vôbec možné. Priebeh pretekov okrem niekoľkých výletov áut mimo trate a následnému zametaniu trate značne ovplyvnili technické problémy časomiery. Tá počas dňa zastavila jazdy na štvrťhodinku asi 3x. Tretiu ostrú jazdu tak niektorí dabléri štartovali za šera... Nakoniec sa však našťastie podarilo odjazdiť všetko ako kážu pravidlá, aj keď s riadne odrenými ušami. Ako to teda v jednotlivých triedach dopadlo?

Generálny partner seriálu AZ pneu má na každom aute nie len logo, ale na pretekoch aj mládé sexi kočky

Generálny partner seriálu AZ pneu má na každom aute nie len logo, ale na pretekoch aj mladé sexi kočky

S1 do 1400 ccm


V najmenšej triede bol doslova nátresk! Napriek tomu, že sa jazdila najrýchlejšia trať, práve najmenších áut do 1,4 l prišlo do Piešťan najviac. Ale tak, že s počtom 36 ich bolo 2x toľko ak v ktorejkoľvek inej triede. Zolovi Lovászovi na Peugeote 106 Rely by asi bolo jedno koľko je jazdcov. Lebo všetci spravidla končia za ním. Aj tu vyhral s takým prehľadom, že najbližší druhý slalomár zaostal v súčte dvoch lepších časov dostal 6 s! Bol to tiež mimoriadne zdatný kužeľkár Rasťo Šimon na Fiate 127 od maminky. Tretie miesto si vyjazdil Peter Prno na Citroene Saxo. Niektoré známe mená asi práve pre pneumatikovú alchýmiu nedokázali podať očakávaný výkon. Naopak Japonec Ishikawa Masayuki by si svoje tradičné 5. miesto vyjazdil asi aj v tme. :)

Traja najrýchlejší jazdci v najmenšej kategórii S1 do 1400 ccm

Traja najrýchlejší jazdci v najmenšej kategórii S1 do 1400 ccm. Prvý skončil Zoltán LOVÁSZ na Peugeot 106 Rally, druhý Rastislav ŠIMON s FIATom 127 a tretí Peter PRNO Citroen Saxo.

S2 do 1600 ccm


Tú jazdila presná polovica počtu v S1. To však neznamená, že tu konkurencia bola malá. Prišli takmer všetky slalomárske hviezdy a situáciu okorenila účasť zahraničných jazdcov. Jeden z nich sa dostal aj do prvej trojky. Vraj ostrieľaný a dlhoročný slalomár János Vizkeleti na Honde CRX. Na Miša Nováka na Citroene Saxo VTS však nemal. Tretí skončil bohabojný Miro Baláž na Renaulte Twingo RS.

V triede S2 do 1600 to dopadlo nasledovne: Michal NOVÁK Citroen Saxo VTS, János VÍZKELETI Honda CRX a Miro BALÁŽ Renault Twingo RS-Cup

V triede S2 do 1600 to dopadlo nasledovne: Michal NOVÁK Citroen Saxo VTS, János VÍZKELETI Honda CRX a Miro BALÁŽ Renault Twingo RS-Cup