Návrat ku koreňom

Práve prebiehajú predsezónne testy Formuly E, pri ktorých Audi predstavilo svoj nový monopost e-tron FE07, ktorý bude zároveň posledným. Značka ešte bude pokračovať v dodávkach pohonných jednotiek pre tím Envision Virgin Racing aj po sezóne 2021. Orientácia továrenských zdrojov sa však presmeruje na o niečo zaujímavejšie programy. Prvým bude Rally Dakar už v roku 2022, kde tím Audi využije všetky získané znalosti z Formuly E v kombinácii so zaprášenými skúsenostiami z rally.  Ingolstadtská automobilka totiž prinesie “inovatívny prototyp”, ktorý by mal byť založený na čisto elektrickom SUV. Pre automobilku zrejme predstavuje lepší obraz o elektromobilite diaľková rally a nie šprintový pretek, na konci ktorého monoposty ledva prejdú cieľom. Audi by tak značke e-tron dalo možnosť ukázať, že elektrická energia sa dokáže vysporiadať s úmorným teplom a diaľkami.

Pre väčšinu fanúšikov je však iste zaujímavejší druhý pretekársky program. LMDh. Nič vám to nehovorí? LMP1 je už asi o niečo známejšie. Práve táto kategória priniesla Audi 13 víťazstiev v 24h Le Mans. Jej nástupcom je LMDh, pričom je lacnejšou a zmysluplnejšou voľbou pre automobilky, než zbytočne komplikované autá kategórie Hypercar od organizácie ACO. V nej musí automobilka okrem iného aj vyrobiť niekoľko homologačných áut. LMDh je založené na americkej kategórii DPI. Tu automobilka v podstate iba dodá prototypu výzor jej cestných vozidiel a dodá vybraný základ motoru, ktorý má v ponuke. K nemu pripojí hybridný systém, ktorý je jednotný pre všetky tímy, čiže automobilka nemusí vyvíjať komplikovaný hybridný systém vo vlastnej réžii. Výsledkom je “dostupné” pretekanie v tých najlepších vytrvalostných pretekoch sveta. Primárne sú autá určené pre americký šampionát IMSA, ale pre legendárnu 24h Le Mans sa môžu pripojiť k Hypercarom.

Pri všetkých zmenách došlo aj k výmene šéfa motoršportu v Audi. Julius Seebach vystriedal doterajšieho šéfa Audi Motorsport, Dietera Gassa. Pri nástupe do funkcie fanúšikom poslal veľmi povzbudivý odkaz. “Najdôležitejšou správou pre našich fanúšikov je, že motoršport bude aj naďalej plniť dôležitú úlohu pre Audi,” komentoval Seebach. Audi svoje pôsobenie v LMP1 ukončilo v roku 2016 víťazstvom pri 6h Bahrajnu. Posledné víťazstvo v Le Mans prišlo v roku 2014. Dúfajme, že kroky Audi bude nasledovať aj Porsche a ďalší, nech si môžeme vychutnať zrejme posledné hurá, pre benzínový motoršport.

Zdroj: autosport.com, sportscar365.com

Foto: Audi, speedcaffe.com