Čudovali by ste sa, ale táto problematika o palivách v osobných autách dokáže rozhádať nielen fanúšikov a nadšencov, ale aj popredných manažérov a inžinierov v automobilkách. Pred nedávnom sa šéf Volva Hakan Samuelsson vyjadril, že éra dieselov končí. Volvo sa vôbec netají, že intenzívne pracuje na náhrade za dieselové agregáty. Opačnú politiku zastáva Jeremy Hicks z britského Jaguar Land Rover.

„Nie som presvedčený, že sa dočkáme výrazného odklonu od dielových motorov. A určite v súčasnoti ziaden odklon od nafty nevidíme" uviedol Hicks na tlačovej konferencii v Midlands.

Hicks pri tvrdeniach vychádza predovšetkým z predajných čísel. Vo Veľkej Británii takmer 70% predaných aut značky tvoria dízle a inak to nebude ani v ostatných krajinách Európy. Naviac legislatíva v Británii je z pohľadu emisií veľmi prísna, viac ako hocikde inde. A keďže tieto motory dokážu spĺňať tvrdé legislatívne podmienky, naozaj neexistuje predpoklad, aby tak skoro od nafty zákazníci odišli. Samozrejme, ak sa pri tejto značke neprejaví negatívna reklama v podobe „dieselgate“. Ale koncoví zákazníci na ňu nereagujú z pohľadu podvodu, ale šetrenia. A tu nafťáky teoreticky stále víťazia...

Pohľad pod kapotu dieselového Jaguaru XE  

Fakt, že emisie sú pre Angličanov dôležité kritérium pri výbere nového auta, dokazuje aj nárast predaja modelu Range Rover Evoque, kde predaj so zavedením motora s nižším podielom emisii narástol o 11% v priebehu dvoch rokov.


To, že pre JLR hrá nafta dôležitú rolu, dokazuje i to, že pripravujú kombináciu diesel-hybrid, ktorá by mala hodnotu CO2 posunúť ešte nižšie. Priaznivcov benzínových motorov neodsúvajú na druhú koľaj, chystajú pre nich nový motor s označením AJ200, ktorý by mal mať objem 2 litre a 4 valce. Motor by sa mal skladať vo Wolverhamptone, s dennou produkciou 1200 kusov.

Vo videu si môžete pozrieť náš test Jaguar XE 20d, kľučového modelu s najpopulárnejším dieselovým motorom, ktorý sa konal v marci 2016. Podľa nás je to jedno mimoriadne vydarené auto.

Zdroj: Autocar