Pokiaľ trochu sledujete situáciu ohľadom motorov, pravdepodobne viete, že pre naftové motory to nevyzerá ružovo. Veľká kauza Dieselgate na popularite vznetovým agregátom nepridala. Tie majú už dnes problém plniť prísnu emisnú normu Euro VI. Európska únia plánuje zavedenie nového reálnejšieho testovacieho cyklu a motory budú musieť plniť emisné štandardy aj po novom (aj keď EÚ prišla s časovým odkladom). Niektorí výrobcovia už dnes tvrdia, že naftová technológia pracuje na hranici možností. Ďalší vývoj bude drahý a prevádzka týchto motorov bude stále náročnejšia. Otázkou je aj spoľahlivosť. Volvo si tento problém uvedomuje a naplánovalo náhradu za naftové motory. Pôjde o hybridy novej generácie. Švédi predstavili nedávno novú pohonnú jednotku s označením T5. Ide o plug-in hybridný systém s trojvalcovým benzínovým motorom. Novinku uvidíme pod kapotou typu XC40. Hakan Samuelsson, generálny manažér Volva, si myslí, že podobné systémy nahradia dieselové motory v najbližšej dekáde.

„Ak ide o cenu, povedal by som, že je otázkou niekoľkých rokov, keď uvidíme obrat. Naftové motory sú stále drahšie a hybridy lacnejšie,“ hovorí Samuelsson.

„Je to veľmi atraktívna alternatíva k naftovým motorom. Ponúka nižšie emisie CO2, ale pritom plus-mínus rovnaký výkon a krútiaci moment. Ak ide o cenu, povedal by som, že je otázkou niekoľkých rokov, keď uvidíme obrat. Naftové motory sú stále drahšie a hybridy lacnejšie,“ hovorí Samuelsson. Ďalej predpokladá, že dieselové agregáty budú potrebovať ďalšie filtre a ďalšie kvapaliny ako adBlue na to, aby plnili emisné normy. Prevádzka tak bude drahšia a pre zákazníkov aj užívateľsky nepríjemná. Tí sa budú musieť starať aj o „tankovanie“ ďalších náplní. Volvo tak očakáva prirodzený pokles dopytu po vznetových motoroch. Mercedes na druhej strane plánuje obrovské investície do dieselovej technológie. O budúcnosti rozhodnú jednoznačne zákazníci...


O novom hybridnom systéme T5 toho zatiaľ veľa nevieme. Nepoznáme výkon, no pri reálnom používaní má mať údajne rovnakú spotrebu ako naftový motor. V budúcnosti by sa mal dostať aj do typov S60, V60 a XC60.


Zdroj: caranddriver