Uhorková sezóna? Nemecký magazín Der Spiegel uverejnil informáciu o tom, že Tesla nainštalovala do áut aktualizáciu softvéru vrátane jazdných asistentov vodiča. Aktualizácia nemala byť odsúhlasená úradmi a to mal byť problém. Nemecké ministerstvo dopravy malo spustiť vyšetrovanie, ktoré by v prípade preukázania viny malo vyústiť až v zákaze používania a predaja elektromobilov Tesla Motors. Ministerstvo dopravy tieto tvrdenia poprelo.

„Ak slovo beta-fáza znamená, že ide o nekompletný softvér, tak KBA neautorizuje takú funkciu.“

„Článok je nepresný. Neexistuje žiadne vyšetrovanie Tesly,“ povedal hovorca ministerstva. Tiež dodáva, že všetky technické záležitosti ešte pred aktualizáciou schvaľujú. Európske schvaľovanie elektromobilov Tesla, alebo ich aktualizácií, majú na starosti holandské úrady (schválenie je potom platné pre všetky krajiny EÚ). Nahranie nového softvéru je totiž možné online, bez návštevy servisu. Jednoducho ako keby ste aktualizovali počítač, alebo mobil.


Napriek tomu, že v tvrdenia denníka Der Spiegel boli nepresné, skutočne existuje vyšetrovanie Tesly. Vedie ho KBA (nemecký úrad pre dopravu) a zameriava sa na niektoré komponenty systému Autopilot. Vyšetrovanie spustili po tragickej nehode, pri ktorej vodič Modelu S zahynul. „Ak slovo beta-fáza znamená, že ide o nekompletný softvér, tak KBA neautorizuje takú funkciu,“ povedal zdroj z KBA uviedol Welt am Sonntag. Vyšetrovatelia narážajú na to, že Autopilot je len v Beta verzii. To znamená, že nie je kompletný a potrebuje ešte vylepšenia. Mnohí už v minulosti kritizovali automobilku za to, že systém testuje v ostrej prevádzke „na ľuďoch“. Tesla sa však vyšetrovaniu nebráni. Nemecký trh je pre ňu veľmi dôležitý. „Sme oboznámení s tým, že KBA preveruje komponenty Autopilotu a plne spolupracujeme,“ dodal hovorca Tesly pre Nemecko. Ak teda KBA posúdi Autopilot ako nevyhovujúci, maximálne hrozí jeho zakázanie a určite nehrozí zákaz predaja a používanie Tesiel v Nemecku, alebo v Európe.


Zdroj: auto.economictimes