Tak, v prvom rade, reálne má toto vozítko kolesá 4, no jazdné vlastnosti ako 3-kolka. Asi trochu lepšie, než Reliant Robin z Británi zo 70. rokov, pretože má dve kolesá vpredu a "jedno" vzadu. No iste nie lepšie než napríklad Velorex. A prečo vôbec existuje? Lebo také autá môžu v Nemecku šoférovať tínejdžeri už od 16. rokov. Áno, bez klasického vodičáku skupiny B. Rovnaká firma ponúka tak isto upravený Seat Ibiza a VW Polo.

Firma Ellendrieder vyberá malým hatchbackom zadnú nápravu, upravuje dno kufra a osádza dvojmontáž. Nie je to plnohodnotná 3-kolka, no pre literu zákona to evidetnen stačí. Pôvodné blatníky dostanú plastové kryty, ani nie tak pre snahu skryť o čo skutočne ide, ale skôr pre praktické účely. Ani 16 roční predsa nechcú auto s dierami na oboch stranách. Prestavby sa týkajú len benzínových verzií 1,0 a 1,2. Žiadne strely, samozrejme. Tieto sú dokonca ešte riadne škrtené. Motor má max. výkon 20 k a 60 Nm. Inak je auto v zásade pôvodné. Má 5-dverí, 4-miesta na sedenie, menší kufor, no napríklad aj v Nemecku povinnú stabilizáciu ESC. Maximálka je 90 km/h, no asi nie so 4-mi osobami na palube. Tiež by ma celkom zaujímalo, ako to plne naložené vôbec prechádza zákruty. Spotreba je vraj na úrovni 5,5 l na stovku, ale aj to by som bral s rezervou. 

Hlavnou výhodou a dôvodom existencie tohto stroja je fakt, že legislatíva v Nemecku umožňuje riadiť také auto už 16 ročným. Stačí im na to vodičák skupiny A1 (malé motorky). Je to vcelku divné, keďže tento platí pre motocykle s objemom motora do 125 ccm a tieto prerábky majú takmer 10x väčší motor a 4 kolesá. Podľa Elledrieder sa však jeho úpravy legislatívne do tejto triedy vojdú. Ellenator má rozchod zadných kolies 465 mm, takže spĺňa zákonné požiadavky. S týmto rozchodom vzadu to auto vyzerá veľmi smiešne a jazdné vlastnosti sú horšie než zlé. Väčšina tínedžerov si iste vyberie klasický skúter, do 125 ccm je ponuka naozaj bohatá. Rovnako parkovanie je s motorkou oveľa jednoduchšie. Hlavnou výhodou Ellenatora však je schopnosť vziať 4 ľudí, nejakú batožinu a hlavne pohodlie v zlom počasí. No skútre budú oveľa lacnejšie, čo v prípade mladých ľudí hrá najzásadnejšiu rolu. Firma Ellenrieder totiž tieto autá nevyrába na sklad, ale prestavbu robí na zakázku. Donesiete im požadované jazdené auto a za 5000 € sa postarajú o prerábku a prihlásenie s STK. Keď k tomu prirátam cenu jazdenky a trojnásobne vyššiu spotrebu ako má klasický skúter, veľa dôvodov na kúpu tejto rikše nevidím. Každopádne, snahu si cením, preto tomu venujeme priestor. Možno to mládež v Nemecku vidí inak ako ja... :)