Nissan Leaf v sériovej podobe

Tento ostrý Leaf je už od piky stavaný ako ostré závodné náradie, teda ako správne hádate, so sériovým modelom má spoločne iba meno. A svetlá. Jeho základom je karbónový monokok, ktorý dáva autu nižší a hlavne širší postoj. Váha Leafu RC je približne 940 kg, čo je zhruba o 40% menej voči sériovému autu.

Ako správny športiak, aj tu je výkon hnaný na zadnú nápravu (séria je prednokolka) a celé pohonné ústrojenstvo je sústredené do stredu auta. Mimochodom, špeciál obúva pneumatiky Bridgestone 225/40R18. Celú túto parádu poháňa lithium-ion batéria, ktorá sa skladá zo 48 modulov a 80kW AC synchrónny motor ktorý dokáže vyprodukovať až 281 Nm. Málo? Možno, ale toto auto dokáže upalovať z 0 na 100 km/h už za 6,85 sekundy a jeho maximálka je 155 km/h.

V ostrom pretekárskom režime vydrží batéria približne 20 minút nakladačky. Jej nabitie na 80% kapacitu zaberie približne 30 minút. Áno, nie sú to čísla, ktoré by boli v súčasnoti porovnateľné s klasickým špeciálom, avšak pamätajte, že toto je len začiatok a už onedlho sa môže všetko zmeniť! Veríte?

Hoďte očkom aj na hybridnú Toyota Supra. Nie je to síce čistý elektromobil, ale vie chodiť aj na elektrinu bez použitia spalovacieho motora. Síce len krátko, ale vie. O to väčší hukot nastane, keď sa spustí všetko naraz: Toyota Supra je späť!