Škoda zverejnila oficiálne informácie, ktoré kompletne odhaľujú novú Octaviu RS. Včera som písal o neoficiálnych údajoch, ktoré odhaľovali ponuku motorov. Informácie boli správne. Automobilka potvrdila naše dohady. Škoda Octavia RS dostane dve pohonné jednotky: 2,0 TSI a 2,0 TDI.

Dvojlitrový benzínový motor dosiahne výkon 162 kW (220 k). Šprint na 100 km/h zvládne so šesťstupňovým manuálom za 6,8 sekundy. Maximálka predstavuje 248 km/h. To znamená, že v porovnaní s predchádzajúcou generáciou je novinka o 6 km/h rýchlejšia a to z nej robí najrýchlejšiu Octaviou všetkých čias.

 

Naftová Octavia dostane výkon 135 kW (184 k), ktorý postačí na zrýchlenie na 100 km/h za 8,1 sekundy. Maximálna rýchlosť je o niečo nižšia ako v prípade benzínovej verzie. Octavia RS 2,0 TDI s manuálnou prevodovkou dokáže vyvinúť rýchlosť 232 km/h.

 

Škoda vybavila Octaviu RS novým elektromechanickým riadením s variabilným prevodom.

V ponuke bude okrem manuálnej prevodovky aj šesťstupňový automat DSG. Automobilka sa chváli medzigeneračným znížením spotreby o 19 %. Dosiahla to napríklad rekuperáciou brzdnej energie alebo nešťastným systémom štart-stop. Zatiaľ nie je jasné o koľko bude spotreba nižšia v reálnej premávke. 19 % to asi nebude.

 

Škoda poskytla svojej najrýchlejšej Octavii športový podvozok. Liftback je znížený o 12, kombi až o 13 mm. Vpredu je náprava typu McPherson, zadok dostal viacprvkovú nápravu. V sériovej výbave je elektronická uzávierka diferenciálu XDS.

 

Octavia RS bude vybavená 9 airbagmi a ďalšou bežnou armádou bezpečnostných systémov. Za všetky spomeniem napríklad Front Assistant, Lane Assistant alebo multikolíznu brzdu.

 

Nová Octavia RS vyvoláva protichodné reakcie. Kým jednej skupine sa páči, iní by jej najradšej strhli znak vRS. Faktom však ostáva, že je to najrýchlejšia Octavia v celej jej histórii.

Na palube bude k dispozícií automatické odomykanie a štartovanie KESSY, panoramatické strešné okno alebo nová generácia informačno-zábavného systému.

 

Octavia RS dostala zopár špeciálnych dizajnových prvkov. V porovnaní s obyčajnou verziou si ju budeme menej mýliť s Rapidom. Vpredu je nový spojler, hmlovky a bi-xenónové svetlá s funkciou denného svietenia. Strmene bŕzd sú lakované na červeno. Zozadu vás najviac oslovia lichobežníkové koncovky výfukov, červený difúzor a spojler. Octavia RS medzigeneračne narástla do dĺžky o 88 mm (kombi 86 mm), do šírky o 45 mm a rázvor sa zväčšil o 102 mm. Škoda si pre zákazníkov pripravila 4 nové dizajny 17, 18 a 19 palcových kolies.

 

Do interiéru sa dostali nové sedadlá a trojramenný kožený volant. Objem batožinového priestoru je 590 litrov, v prípade verzie kombi až 610 litrov. Dobrou správou je, že aj RS bude mať pri palivovej nádrži škrabku na ľad :).

 

Novinka sa oficiálne predstaví 10. júla v Goodwoode. Predaj bude v Českej republike zahájený už 12. júla pri príležitosti 40. štartu Rally Bohemia. Ceny zatiaľ nepoznáme.

 

Zdroj: tlačová správa

Prečítajte si aj:  Britskí vodiči sú najviac spokojní so Škodou Superb