BMW predstavilo druhú generáciu populárneho typu X6 už pred niekoľkými mesiacmi. Oficiálna výstavná premiéra však prišla až teraz. Aktuálne si novú X6 môžete obzrieť na autosalóne v Paríži. Keďže sme na TopSpeede o tomto aute, prípade o SUV napísali už veľa, náš názor poznáte. Ten však nič nemení na fakte, že X6 je veľmi úspešné a vydarené auto. Nemci predali už viac ako 250 tisíc kusov! A absolútne nemienia poľaviť, práve naopak.

BMW rozhodne neriskovalo žiadne dizajnové experimenty.

Novú generáciu BMW X6 si môžete objednať už teraz. Neskúsené oko by si však mohlo myslieť, že ide len o facelift. Podstata auta ostáva rovnaká. Nemci nemenia to, čo funguje. Práve preto bude mať X6 aj naďalej jasne rozoznateľnú SUV-kupé-niečo-niečo karosériu. Rovnako ako predtým, aj teraz preberá techniku novej X5 typ F15.

 

X6 zdieľa s X5 rovnaký základ. V oboch prípadoch má teda rázvor hodnotu 2933 mm. Kupé-SUV je však dlhšie o 23 mm a nižšie o 60 mm. Aj vďaka tomu má X6 zo všetkých uhlov oveľa dynamickejší zjav ako súrodenec. Prispôsobenie dnešku dostali aj predné svetlá, ktoré smerujú až k mriežke chladiča. Zadné svetlá zase prebrali dizajn menšej X4.

 

Dovolím si tvrdiť, že väčšie zmeny automobilka vykonala vnútri. Možno neviete, X6 prvej generácie mohla byť aj bez systému iDrive a teda bez displeja na prístrojovej doske. Šlo, samozrejme, o najlacnejšiu verziu. Po novom je iDrive súčasťou štandardnej výbavy na všetkých trhoch. BMW navyše bude používať 10,25 palcový displej, teda jeden z najväčších, ktorý sa aktuálne vyrába. Zvyšná časť interiéru opäť pripomína X5 v dynamickejších líniách.

Novú X6 sme mohli spoznať už v júni tohto roka. Osobné stretnutie nám však automobilka umožnila až teraz v Paríži. Novinka je aktuálne v ponuke v troch modeloch, na jar by mali doraziť ďalšie.

Batožinový priestor pojme 580 litrov. Po sklopení zadných sedačiek 1525 litrov. Tie sú navyše delené v pomere 40:20:40. V prvej generácii bolo možné sklápať sedadlá len v pomere 60:40.

 

Aktuálne majú zákazníci v Európe k dispozícii modely xDrive30d (67 200 €), M50d (89 800 €) a xDrive50i (83 800 €). Z hľadiska dynamiky a spotreby sa ako najlepšia voľba zatiaľ javí M50d s výkonom 280 kW (381 k). Ide však zároveň o najdrahší model. Najviac výkonu však ponúka benzínový xDrive50i, ktorý z osemvalcového motora dostáva 330 kW (450 k).

 

Neskôr BMW rozšíri ponuku o základný model xDrive35i. Na jar by taktiež mala doraziť verzia xDrive40d. Na budúci rok spoznáme aj model X6 M, ktorý pravdepodobne dosiahne vyšší výkon ako 555 koní.

 

Zdroj: autoblog.com, autoexpress.co.uk

Prečítajte si aj: Prvé foto a podrobné info o BMW X6 II. generácie typ F16 a Prečo by som si mal kúpiť BMW X6?