BMW v Ženeve predstaví ďalší typ novej generácie Mini. Tento raz to bude kombi, Mini Clubman. Ide síce zatiaľ iba o koncept, no jeho vzhľad naznačuje, že sériová podoba sa príliš líšiť nebude. Hlavným rozdielom oproti odchádzajúcej generácii sú regulárne dvere pre cestujúcich na zadných sedadlách a značný nárast rozmerov. Clubman tak získa na praktickosti, no mini bude už naozaj iba názvom.

Hlavným rozdielom oproti odchádzajúcej generácii sú regulárne dvere pre cestujúcich na zadných sedadlách a značný nárast rozmerov.

Koncept Mini Clubman pripravený pre ženevský autosalón si zachováva typické črty Mini a zostáva na diaľku ľahko rozpoznateľný. Veď načo meniť to, čo funguje. Čo, ale príliš nefungovalo pri tej predošlej generácii bolo otváranie dverí. Clubman, ktorý je ešte stále v predaji, má totiž za klasickými prednými dverami ešte jedny menšie s pántami vzadu. Znamená to, že sa otvárajú v protismere, čo by nebol veľký problém, ak by neboli iba na pravej strane. Myšlienka bola taká, že zadný pasažieri pohodlne vystúpia do strany, kde je chodník. No v BMW akosi uprednostnili originalitu pred funkčnosťou. Po prvé je jednoznačne praktickejšie mať zadné dvere na oboch stranách. Veď komu sa chce, pri vystupovaní, presúvať z jednej strany auta na druhú. Druhým zásadným nedostatkom bolo, že Nemci akosi zabudli na krajiny, kde sa jazdí vľavo. A tak, v rodnej krajine pôvodného Mini museli nechať štýlové mamičky vystupovať svoje ratolesti priamo do cesty. No, vyzerá to tak, že sa páni v BMW poučili a koncept nového Clubmana už má klasické dvere aj vzadu.

Oproti odchádzajúcej generácii Clubmana, získal koncept tej novej generácie klasickú koncepciu dverí.

Toto riešenie si vyžiadalo predĺženie rázvoru, čo celkom určite prinesie viac miesta pre posádku aj batožinu. Vonkajšie rozmery sú ďalšou významnou zmenou oproti predchodcovi. Nie že by bol doterajší Clubman nejaký drobček, ale predsa ponúkal viac štýlu ako priestoru. A práve tú druhú časť, viac ako pravdepodobne, nová generácia zmení. Koncept je totiž o nezanedbateľných 262 mm dlhší a o celých 161 mm širší, ako súčasný Clubman. Nová generácia teda bude smelo môcť konkurovať kombíkom v kategórii, kde teraz kraľuje Golf Variant, ale s neporovnateľnou dávkou imidžu. Hoci je jasné, že nebude najpredávanejšie v triede, mnohí potenciálni zákazníci viac priestoru určite ocenia.

Clubman samozrejme ponúkne pre tento model klasické prvky, ako dvojdielne dvere batožinového priestoru, či opticky oddelenú strechu kontrastnej farby. Mimochodom spomínané dvojdielne dvere sa na koncepte dajú otvoriť aj nohou. Stačí ňou prejsť okolo senzora, ktorý je pod zadným nárazníkom. Tento prvok už BMW používa aj v produkčných modeloch, napríklad v novinke BMW 2 Active Tourer. Klasiku v modernom šate nájdeme aj v interiéri. Koncept má samozrejme interiér vyrobený z kvalitných materiálov, ako Nappa koža, či koža lakovaná v rovnakom odtieni ako karoséria. Vnútro koncepčného Miňasa presvetľujú okrem klasicky bohatého presklenia po bokoch aj sklené pásy na streche. Tie majú z hora pripomínať pretekárske rýchle pruhy.

Aký motor sa ukrýva pod kapotou konceptu zatiaľ automobilka nezverejnila, no je isté, že sériový Clubman bude kopírovať ponuku motorov, ktoré nájdeme v klasickom Mini modelového roku 2014. Mimochodom, hoci BMW predstaví koncept nového Clubmana už teraz, na trh ho nepustí skôr ako 5-dverový hatchback. Toho by sme sa mali dočkať ešte tento rok a bude mať rovnaký predĺžený rázvor, ako Clubman. Sympatický, imidžový kombík ho bude nasledovať začiatkom budúceho roka.

Len pre pobavenie, celkom milá reklama na najnovšiu generáciu Mini