Audi Q8, ktoré vyrábajú u nás v Bratislave, ste si zatiaľ mohli kúpiť len vo verzii 50 TDI s vidlicovým vznetovým šesťvalcom so zdvihovým objemom 3,0 litra. Nič viac, nič menej. Aktuálne Audi rozširuje ponuku motorov o taktiež dva šesťvalce, ten vznetový je však len podladená verzia trojlitrového vznetového motora.

Zážihový motor prichádza s označením 55 TFSI. Má priame vstrekovanie paliva, preplňovanie turbodúchadlom a, samozrejme, už aj filter pevných častíc GPF. Zo zdvihového objemu 3,0 litra ponúkne 250 kW (340 k) a rovných 500 Nm. S týmto motorom zrýchli Q8 na 100 km/h za 5,9 sekundy a maximálna rýchlosť je elektronicky limitovaná na 250 km/h.

Druhá vznetová verzia vidlicového trojlitra TDI má označenie 45 TDI. Z trojlitrového objemu ponúkne 170 kW (231 k) a 500 Nm. Presne o tomto som písal v prípade verzie BMW 725d. Prečo BMW použilo ako základ štvorvalec a nie podladený šesťvalec, ako v prípade Audi? I keď aktuálne s modernizáciou nechcený model 725d z ponuky odstránili, stále je v hre jeho návrat.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

S touto vznetovou verziou zrýchli Audi Q8 45 TDI na 100 km/h za 7,1 sekundy a maximálna rýchlosť je 233 km/h. Oba nové motory plnia najnovšiu emisnú normu Euro 6d-Temp. S obomi motormi spolupracuje 8-stupňová automatická prevodovka a pohon všetkých kolies quattro. Všetky motory v Q8 spolupracujú so 48 V sieťou ako takzvaný mild-hybrid a v rozsahu od 55 do 160 km/h môže Q8 vypnúť motor až na 40 sekúnd (keď vodič pustí plyn). Start-Stop systém je pritom aktívny už od rýchlosti 22 km/h, čiže nielen až pri zastavení vozidla. Čo sa týka cien, v Nemecku štartuje 55 TFSI na 76 300 eur a 45 TDI na 73 300 eur.

Zdroj foto: Audi