V minulom roku predstavili v Stuttgarte malý športiak Mercedes-AMG GT. Mnohí si mysleli, že je nepriamym nástupcom väčšieho SLS. Ten totiž nežal taký veľký úspech aký si v MB predstavovali. Opak sa však zdá byť pravdou. SLS bude mať priameho nástupcu.

V prospech nasledovníka SLS sa vyslovil ten najkompetentnejší, šéf AMG Tobias Moers. Reputáciu AMG by rád videl na podobnej úrovni ako pri konkurenčnom Porsche. Preto potrebujú poriadne auto, ktoré zaujme pozíciu na vrchole ponuky. Na muške má práve Porsche 918 Spyder. Čo si máme pod tým predstaviť? 

Novinka bude disponovať pohonom 4x4. O prenos výkonu na zadné kolesá sa postará výhradne malý osemvalec. Elektromotory budú na druhú stranu posielať výkon len na prednú nápravu.

+1000 koňové hybridné ústrojenstvo bude tvoriť 4,0 litrový V8 a dvojica elektromotorov.

Novinka od AMG údajne dostane hybridné ústrojenstvo. Pohon bude tvoriť kombinácia prepĺňaného osemvalca a dvoch elektromotorov.  Že by sa nechali v Mercedese inšpirovať úspechmi v F1?

 

Súčasné SLS poháňa 6,2 litrový s atmosférickým saním. Ten v novinke určite neuvidíme. Nahradiť ho má prepĺňaný 4,0 litrový osemvalec. Výkon spaľovacej jednotky bude na hranici 700 koní. V kombinácií s elektromotormi má hybridná sústava prekonať výkon 1000 koní. S elektromotormi má AMG bohaté skúsenosti z modelu Mercedes SLS AMG Electric Drive. Ten bol pre AMG výskumnou základňou toho čo elektricky poháňané vozidlo dokáže. Nástupca SLS bude z týchto znalostí ťažiť v budúcnosti.

Novinka bude disponovať pohonom 4x4. O prenos výkonu na zadné kolesá sa postará výhradne malý osemvalec. Elektromotory budú na druhú stranu posielať výkon len na prednú nápravu. Pohon 4x4 bude riadiť elektronický systém, ktorý bude rozhodovať o pripojení prednej/zadnej nápravy. Otázkou, ale ostáva, či uvidíme aj prepracovaný „torque-vectoring“, ktorý poznáme z elektrického SLS. „Torque-vectoring“ je v podstate systém, ktorý dokáže rozdeľovať výkon medzi jednotlivými kolesami ľavým/pravým a zadným/predným. Systém v elektrickom SLS pracoval v spolupráci so štyrmi elektromotormi tak, že na každé jedno koleso posielal optimálne množstvo výkonu. Systém dokáže dosiahnuť rýchlejší prejazd zákruty, väčšiu stabilitu a lepšiu trakciu. Nástupca bude mať, ale iba dva elektromotory pripojené k predným kolesám. Dokážu teda inžinieri prepojiť mechanický a elektrický systém rozdeľovania výkonu?

Nástupca SLS dostane tiež dvere typu gullwing.

O vzhľade nástupcu SLS toho veľa nevieme, ale údajne si má zachovať retro dvere typu gulwing.

 

Dátum príchodu hybridného superšportu je otázny. AMG v súčasnosti sústredí všetko úsilie na nedávno predstavený model GT. Ten predstavili v karosérií coupé, ale v blízkej dobe ukážu aj verziu bez strechy. Plánovaná je aj ostrá verzia GT3, ktorá má konkurovať Porsche 911 GT3.

 

Zdroj: autoforum