Renault už pred pár týždňami zverejnil retro tvary, ktoré dostane nové Twingo. Tie odkazujú na históriu a ľahko v nich nájdeme odkaz na rôzne modely úspešného Renaultu 5. Už vtedy tiež automobilka oznámila pomerne nečakanú novinu, ktorou je motor vzadu a pohon zadných kolies. Všetko sa vzápätí vysvetlilo spoluprácou s Daimlerom na novom Smarte. Počas práve prebiehajúceho autosalónu Francúzi odhalili viac informácií, čo to vlastne pod podlahou batožinového priestoru nájdeme.

 

V malom Twingu môžete odviezť náklad dlhý až 2,2 m a pritom zobrať ešte kamaráta, ktorý vám ho pomôže naložiť. Čo nie je samozrejmosť ani v o dve triedy väčších autách.

Je jasné, že ho najmä ženy budú milovať už len preto ako vyzerá. Podobne ako 500-ku ;)

Na pohon nového Twinga budú na výber dva benzínové trojvalce.  Jeden atmosférický a jeden prepĺňaný turbom. Ten prvý má označenie SCe 70. Z objemu 999 cm3 dáva výkon 51 kW (70 k) a jeho maximálny krútiaci moment je 91 Nm. Zatiaľ nie sú známe dynamické parametre Twinga, no tento agregát je určený viac na úsporu a spoľahlivosť ako na jazdné výkony. Zaujímavosťou je, že sa dá v dnešnej dobe už celkom netypicky objednať aj bez systému štart-stop, čo určite zvýši jeho životnosť.


Druhým motorom, ktorý si môžete v Twingu dopriať, je malý benzínový turbo motor s objemom 898 cm3. Jeho označenie je TCe 90, čo naznačuje jeho výkon. Ten má maximum na hodnote 66 kW (90 k). Spolu s 135 Nm krútiaceho momentu by tento motor mohol s malým Twingom slušne zacvičiť. Ako slušne sa však dozvieme zrejme až pred začiatkom predaja. Paradoxom je, že verzia s prepĺňaným motorom bude štandardne vybavená spomínaným systémom štart-stop. Samozrejmosťou je plnenie emisnej normy Euro 6.

Interiér svojou farebnostou a hravosťou odkazuje na prvú generáciu Twinga.

Nové Twingo je napriek svojim rozmerom (d/š/v - 3 590 mm/1 640 mm/1 550 mm) veľmi praktické auto. Konštruktéri totiž zväčšili rázvor oproti predchádzajúcej generácii o 13 cm. Využiteľnosti napomáha aj nová 5-dverová karoséria a mnoho šikovných detailov. Jedným z nich je dopredu sklápateľné sedadlo spolujazdca a zadná lavica delená v pomere 50/50. Vďaka tomu môžete v malom Twingu odviezť náklad dlhý až 2,2 m a pritom zobrať ešte jedného kamaráta, ktorý vám ho pomôže naložiť. Čo nie je samozrejmosť ani o dve triedy väčších autách. Zmestí sa vám tam teda aj napríklad rozložený švédsky regál na knihy. Rozmery Twinga napovedajú, že nebude mať problém s úzkymi uličkami v meste. O jeho obratnosti svedčí aj to, že mu na otočenie stačí iba 8,65 m.

 

Renault si na ženevský autosalón nechal aj odhalenie interiéru novinky. Ten odkazuje na prvé Twingo najmä farebnosťou a dokresľuje hravosť celého auta. Nový francúzsky krpec však nechce byť pozadu ani vo využívaní multimédií. Ak teda máte operačný systém Android alebo iOS, môžete si k rádiu R & GO pripojiť svoj smartfón. Nové mestské autíčko tak jasne ukazuje svoje zameranie na mladých ľudí podobne ako jeho prapredok.

Päťdverová karoséria, so schovanými kľučkami zadných dverí, rozhodne zvýši praktické využitie nového Twninga

Zdroj: tlačová správa

Pre viac foto si pozrite aj predchádzajúci článok o novom Twingu.