Audi potrebuje zmierniť tlak, ktorý pociťuje zavedením 15-percentného cla na autá vyvážané do Spojených štátov. Na rozdiel od BMW a Mercedesu totiž táto nemecká značka nemá v USA žiadnu továreň, takže musí vozidlá dovážať z Európy a Mexika.

Niet divu, že Audi za svojimi najväčšími konkurentmi zaostáva, ale čo s tým? Riešením by mohla byť výroba v práve rastúcej továrni Scout Motors!

Informátori to potvrdzujú

Že nejde o kačicu alebo želanie priaznivcov štyroch kruhov, naznačujú nové správy nemeckej stránky Automobilwoche, ktorá ich získala od informátorov blízkych automobilke.

Samostatná fabrika by bola príliš nákladná, ale Audi by mohlo využiť kapacity továrne, ktorú Volkswagen momentálne stavia v mestečku Blythewood v Južnej Karolíne.

Takto si Audi predstavuje Grok. Na úvodnom obrázku je pre zmenu ilustrácia od ChatGPT.

Kapacitu máme!

Tomu je naklonený aj generálny riaditeľ vznikajúcej fabriky Scott Keogh, ktorý potenciál produkcie áut pre iné koncernové značky nevylúčil. Skôr naopak. „Určite existuje možnosť, že sa tu budú aj ďalšie skvelé produkty skupiny VW.“

Navyše len nedávno sa preriekol ďalší manažér automobilky Scout Motors, ktorý naznačil, že „ak by nejaká koncernová značka chcela u Scoutu vyrábať svoje vozidlo, použila by našu platformu.“

S predlžovačom, teda spaľovacím motorom

Len pripomíname, že ide o robustný rebrinový rám s integrovanými batériami, pričom Audi by zrejme využilo verziu doplnenú o spaľovací motor, ktorý bude slúžiť ako predlžovač dojazdu.

Ešte nedávno takýto Scout nebol v pláne, automobilka však operatívne zareagovala na vývoj na trhu a tiež si vypočula priania zákazníkov, ktorí naznačili, že by si ho kúpili radšej ako čistý elektromobil.

Scout Traveler

Doplnok k bratislavským modelom

Audi by takéto riešenie umožnilo veľmi efektívne vyrábať nový model pre Spojené štáty, ktorý by navyše vyhovoval americkému vkusu. Ak budú chcieť tamojší zákazníci modely poháňané čisto spaľovacími motormi, budú mať možnosť objednať si novú generáciu Audi Q7vlajkovú loď Q9, pričom obe autá sa budú vyrábať v Devínskej Novej Vsi pri Bratislave.

Vzájomné doplňovanie portfólia z európskych zdrojov a továrne Scoutu by mohlo pomôcť zastaviť prepad predajov, ktorý momentálne Audi trápi. Za prvých deväť mesiacov automobilka predala v USA zhruba 130 tisíc áut, čo medziročne predstavuje pokles o 8 percent. Čísla za rok 2025 ešte nie sú uzatvorené, Nemci ale čakajú, že len clá za tento rok budú stáť Audi 1,3 miliardy eur!

Šéf tomu verí

A ešte jedna vec nahráva vyššie popísanému scenáru. Keď sa generálneho riaditeľa Audi Gernota Döllnera nedávno v Autocare opýtali na potenciál veľkého SUV, ktoré by mohlo konkurovať Mercedesu triedy G a Land Roveru Defender, odpovedal len: „Tohto snu sa nevzdáme.“

zdroj: Automobilwoche, Carsoops, ChatGPT, X (Grok)