Predĺžená karoséria bude zhovievavá k cestujúcim na zadných sedadlách. Rázvor má hodnotu 2,64 metra. Inak by interiér mal silne pripomínať hatchback. Základný objem batožinového priestoru bude 425 litrov.

Čo sa týka interiéru, dizajnéri si dali záležať. Zadná časť je logicky úplne nová. Sedan má však svoj zadok pripojený k zvyšku auta prirodzene a nenásilne. Nejde o žiadne prilepenie zadku k hatchbacku v štýle „len nech je to sedan“. Okrem toho na karosérii nájdete pár nových záhybov a nový predný nárazník.

Auto pravdepodobne stojí na platforme MQB. Vďaka tomu má sedan v základe pohotovostnú hmotnosť len 1250 kg. Zvyšok je starý dobrý koncern VW.

Obe verzie prídu aj na náš trh ešte počas tohto roka. Ceny zatiaľ nepoznáme. Vedeli ste o tom, že trieda kompaktných sedanov je celosvetovo najpredávanejšia?
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 20 obrázkov

V ponuke bude jediná naftová pohonná jednotka 2,0 TDI. Výkon 110 kW (150 k) a krútiaci moment 320 Nm dávajú zrýchlenie na 100 km/h za 8,7 sekundy. Maximálka 220 km/h. Priemerná spotreba podľa normovaného testu je 4,1 l/100 km.

Okrem toho pôjde pod kapotu aj 1,4 TFSI so 103 kW (140 k) a 250 Nm. Tento benziňák poráža TDI v šprinte na stovku. Zvládne to za 8,4 sekundy. Maximálku 217 km/h má však nižšiu. Normovaná spotreba v tomto prípade je 4,7 l/100 km (načo to vôbec ešte uvádzame, aj tak je to len laboratórna hodnota).

Na vrchole ponuky bude 1,8 TFSI s výkonom 132 kW (180 k) a 250 Nm. Na 100 km/h to s ním sedan zvládne za 7,3 sekundy. Okrem toho tu máme najvyššiu maximálku až 235 km/h a rovnako aj najvyššiu normovanú spotrebu 5,6 l/100 km. Na mieste prevodovky môže byť buď 6 stupňový manuál alebo S tronic.

Audi A3 Sedan príde na trh už toto leto. Automobilka však predstavila ešte niečo lepšie. V Audi nerobili žiadne drahoty a verejnosti ukázali aj S3 sedan.

S3 sedan bude mať pohon všetkých kolies a pod kapotou 2,0 TFSI s maximálnym výkonom 221 kW (300 k). Poriadne stádo bude dopĺňať krútiaci moment 380 Nm. Tento agregát spolu s prevodovkou S tronic sa postarajú o akceleráciu na 100 km/h za 4,9 sekundy. Manuálu to potrvá o 0,4 sekundy dlhšie. V tomto prípade sa k slovu dostane aj obmedzovač. Maximálka teda bude 250 km/h. V technických údajoch vyzerá pekne aj priemerná spotreba s hodnotou 6,9 l/100 km.

S3 bude mať nižší podvozok o 25 mm. Rovnako aj výkonnejšie brzdy. Svedčia o tom kotúče s priemerom 340 mm. Samozrejmosťou sú aj dynamické doplnky karosérie a interiéru. Tento kúsok na náš trh dorazí na jeseň tohto roku.

Zdroj: tlačová správa

Prečítajte si aj: Mercedes zaútočí na Audi A1 prezlečeným Cliom

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov