Systém automatického vyhľadávania dier v podaní JLR by mal dokázať rozpoznať poškodenie cesty, urobiť vyhýbací manéver, v rámci svojho jazdného pruhu, či ak treba spomaliť, alebo zastaviť auto v snahe minimalizovať poškodenie. Jeho úlohou je však aj upozorniť ostatných vodičov na nebezpečné miesto a v neposlednom rade poskytnúť tieto informácie aj správcovi komunikácie.

Bude kamera snímať cestu? 

Už teraz majú autá vybavené podvozkom MagneRide, ako napríklad Range Rover Evoque, alebo Land Rover Discovery sport množstvo senzorov, ktoré dokážu poškodenie vozovky rozoznať a upraviť charakteristiku tlmenia. Zatiaľ však systém dostane presné informácie o jame, či výtlku, až keď ju koleso prejde. Automobilka však chce v ďalšom kroku otestovať digitálnu stereo kameru, ktorá by snímala cestu pred autom. Systém by potom mohol určiť hĺbku výtlku ešte pre tým ako ho auto prejde kolesom. Benefitom bude to, že systém bude mať čas sa podobnej nástrahe vyhnúť. Vyhýbací manéver auto urobí v rámci svojho jazdného pruhu, ak je to možné. Ak bude ale diera pred autom príliš veľká vozidlo automaticky spomalí, či dokonca zastaví, ak systém vyhodnotí, že je riziko poškodenia auta priveľké. Okrem pohodlia a bezpečnosti posádky tým automobilka sleduje aj prípravu na autonómne autá a pohodlné cestovanie v nich.

Prínosom oproti systémom ako Magic Body Control od Mercedesu, má byť aj upozornenie ostatných účastníkov premávky na nebezpečnú dieru na ceste. Systém by totiž zhromažďoval informácie o jamách, výtlkoch, či poškodených kanálových poklopoch do takzvaného informačného mraku. Na základe týchto dát bude potom možné varovať iných vodičov na poškodenú cestu a tí majú potom možnosť sa diere na ceste vyhnúť. Automobilka odhaduje, že podobný systém by mohol ušetriť milióny eur potrebných na opravy áut poškodených prejazdom podobných nástrah.

Ďalším benefitom by podľa automobilky mohla byť spolupráca so správcom komunikácie, ktorý by tak získal reálny a interaktívny prehľad o stave ciest, ktoré má na starosti. Podľa pomerne presných informácií o vážnosti poškodenia, hĺbke, či veľkosti výtlkov, ale aj ich množstve na danom úseku by potom mohol správca efektívnejšie určiť priority pri ich oprave. Systém dokonca pošle správcovi komunikácie fotku výtlku spolu s presnými GPS súradnicami. Táto myšlienka síce znie dobre, no verím, že mnohí z vás sa nad ňou iba pousmejú. Automobilka ju však bude skúšať v praxi v spolupráci s mestskou radou v Coventry.

Zdroj: tlačová správa