Bezdrôtové nabíjanie je komfortný spôsob nabíjania, pri ktorom nemusí užívateľ manuálne pripájať k nabíjačke žiadny kábel a auto sa vlastne „pripojí“ samo. Najznámejším druhom takéto druhu nabíjania je dnes indukčné nabíjanie a dnes ho, v podobe palubnej nabíjačky mobilného telefónu, ponúka takmer každé nové auto. Má však aj svoje nevýhody, medzi ktoré patrí vyššia cena, či nižšia efektivita. Podobne argumentuje aj Hermann Stockinger, zakladateľ startupu Easelink, ktorý s partnermi vyvíja nové bezdrôtové nabíjanie. Jeho cena by sa mala vyrovnať súčasným wallboxom.

S Audi za chrbtom

Rakúsky startup na vývoji nabíjacieho zariadenia s akousi výsuvnou hadicou pripojiteľnou k nabíjacej doske pod autom spolupracuje s automobilkou Audi a spoločnosťou Schaeffler. Podľa Stockingera sú blízko finále a ich cieľom je prienik do sériovej výroby a stanovenie nových štandardov. „Spolu so spoločnosťou Schaeffler vedieme už dlhší čas veľmi konkrétne rozhovory s niekoľkými dôležitými automobilkami,“ potvrdil svoj zámer Stockinger. „Hlavnou myšlienkou celého startupu bolo nájsť technicky a ekonomicky optimálne riešenie,“ hovorí ďalej Stockunger a dodáva, že bezdrôtový nabíjací systém Matrix by mal stáť kdesi okolo 2000 eur, pričom ho bude možné nainštalovať prakticky kdekoľvek, vrátane verejných parkovísk. Jeho dvojročné testovanie prebehne vo Viedni a v Grazi v rámci projektu eTaxi Austria. Ako však upozorňujú odborníci, Easelink ešte nemá vyhraté. Toto nabíjanie by sa malo stať štandardom pre budúcnosť, teda rovnaké by neskôr mali prebrať viacerí výrobcovia, inak sa nepresadí. Či sa tak nakoniec stane, zostáva otázkou.

zdroj: Handelsblatt