Máte pocit, že M2 CSL a jej „ducktail“ sú stále príliš nenápadné na to, čo tento stroj s výkonom až 530 koní dokáže? Potom ste určite pochopili, že máme pre vás dobré správy. BMW totiž pracuje na novom doplnkovom príslušenstve divízie M Performance, ktoré tak trochu napodobní 911 GT3 RS.
Paket dostal názov Track, čo vám asi prekladať nemusíme, zatiaľ ale netušíme, čo presne bude obsahovať. Prvé fotografie na instagramovom účte BMW odhaľujú okrem veľkého zadného krídla na veku batožinového priestoru ešte spojler pod predným nárazníkom, tým ale náš zoznam končí.
Tieto konkrétne disky kolies sme už videli na novej M2 CS predstavenej koncom mája v rámci Concorso d'Eleganza Villa d'Este pri talianskom jazere Como. Predpokladáme, že súčasťou balíčku na okruhy budú tiež lepšie brzdy, čo potvrdzujú aj vŕtané kotúče na oboch nápravách na profilovom zábere. Karbón-keramika by mohla byť za ďalší príplatok.
BMW má vo zvyku pridávať k podobným špecialitám ďalej vyladený podvozok, netrúfame si ale presne odhadnúť, či sa k slovu dostanú nové adaptívne tlmiče, kratšie pružiny, hrubšie stabilizátory, alebo len niečo z vymenovaného.
xDrive a CSL?
A tie ďalšie nové verzie. Zástupcovia automobilky kolegom zo stránky BMW Blog naznačili, že v hre je tak trochu očakávané CSL a prekvapivo tiež prevedenie s pohonom oboch náprav xDrive. Výrobca oficiálne mlčí, ale existencia tohto auta je vysoko pravdepodobná a premiéru by mohla mať rovnako ako paket Track už v budúcom roku.
Len pripomíname, že súčasná generácia BMW M2 s typovým označením G87 je trhu len dva roky. Chceme tým povedať, že ide v podstate stále o nový model, takže automobilka má pomerne dosť času, aby svoj športový kompakt posunulo na vyššiu úroveň, ako je nedávno odhalená M2 CS.
Podľa všetkého... času dosť
„M3 a M4 CS sú v neskoršej časti životného cyklu. M2 sme predstavili zhruba pred dvoma rokmi, takže sme začali s pohonom zadných kolies. Momentálne ponúkame M2 CS a do konca výroby máme dosť času, takže by sa mohli objaviť aj nápady zahŕňajúce systém xDrive, ale konečné rozhodnutie zatiaľ nepadlo,“ nechal sa nedávno počuť aj šéf výskumného a vývojového oddelenia BMW M, Dirk Häcker.
zdroj: BMW