"Povedzme, že niektorí naši konkurenti sú trochu tradičnejšie založení. My sme dali obrovské finančné prostriedky ako investíciu do budúcnosti a značka i práve začala. Táto zmena, kde budeme stále viac jazdiť na hybridných a elektrických autách je otázkou generácie, nie otázkou roku, či dvoch.", Hendrik von Kuenheim, viceprezident BMW.

Namiesto znovuzrodenia BMW M1 sa divízia M zameria viac na hybridy ako i8.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Expanziu ponuky modelov M potvrdil aj viceprezident BMW pre Áziu, Pacifik a Južnú Afriku, Hendrik von Kuenheim. Nebude však taká agresívna ako v prípade Mercedesu a AMG. Na túto tému totiž povedal: "Budeme rozširovať naše M portfólio, ale určite nie v takom rozsahu ako to urobili v Štuttgarte. V porovnaní s nimi máme inú stratégiu. AMG na každé auto a globálne všade je zrejme rast na úrovni, na ktorej to my nechceme robiť." Znamená to, že samostatný typ ako vrchol ponuky divízie M nie je v pláne. Hoci sám von Kuenheim priznáva, že AMG GT je nádherné auto, konkurenta mu nechystajú.

Namiesto toho sa BMW v budúcnosti zameria viac na hybridy. Zároveň naznačil, že ich najbližším prírastkom by predsa len mohlo byť BMW i8S, ktoré malo prísť ako výkonnejší model BMW i8 k stému výročiu značky. "BMW momentálne pomerne dosť investovalo do i8, ktoré reprezentuje budúcnosť. Povedzme, že niektorí naši konkurenti sú trochu tradičnejšie založení. My sme dali obrovské finančné prostriedky ako investíciu do budúcnosti a značka i práve začala. Táto zmena, kde budeme stále viac jazdiť na hybridných a elektrických autách je otázkou generácie, nie otázkou roku, či dvoch." povedal vom Kuenheim. No aj napriek tomu, že automobilka nástupcu M1 nechystá, von Kuenheim na ňu s láskou spomína. Jeho otec bol totiž vo vedení BMW v rokoch 1970 až 1993 a jednu priniesol domov: "Previezol ma v M1, v modrej, a v tej dobe to bolo skutočne výnimočné auto. Bolo to v tom čase najdrahšie nemecké auto. Stálo 100 000 mariek, pričom najdrahšie Mercedesy a Porsche stáli 60 000 až 70 000 mariek."