V BMW urobili testy, v ktorých sa zamerali na efektivitu prevodoviek. Rozdiel medzi šesťstupňovým a osemstupňovým automatom je sedem či osem percent, čo nie je zlé, no v porovnaní osem a deväťstupňového automatu nezískavajú takmer nič. Pritom ako mínus sa ukazuje vyššia hmotnosť, cena a zložitosť. Okrem toho podľa BMW turbodúchadlá poskytujú dostatok výkonu, že radiť sa dá ob dva stupne. Použitie sedem stupňovej prevodovky s dvomi spojkami a šesťstupňový manuál sa im javí ako perfektná voľba.

Frolich sa vyjadril taktiež k používaniu turba a downsizingu. Podľa jeho slov nie je nevyhnutné znižovať objem motora ak sa navrhne agregát efektívne. Dokonca k použitiu trojvalcov v trojkovom či päťkovom rade nemusí dôjsť, resp. objaví sa v nich až v prípade, keď na to budú zákazníci pripravení. No napríklad u Audi predpovedajú, že to bude v tejto triede norma v horizonte desiatich rokov. Vráťme sa ešte k prevodovkám - BMW nemieni upustiť od manuálneho radenia, i napriek tomu, že po takom aute siahne len 10% zákazníkov. Automat je síce rýchlejší, no Frolich kladie dôraz na emotívne spojenie vodiča a auta, ktoré mu dá práve manuálna zmena rýchlostí.

zdroj: Autoexpress