Vyššie uvedenú informáciu prezradil pre japonský týždenník Nikkei Asia priamo člen predstavenstva mníchovskej automobilky Peter Nota. „Veríme, že rozmanitosť technológií má význam. Preto pracujeme na klasických elektromobiloch, ale tiež na autách s vodíkovým pohonom či efektívnych spaľovacích motoroch,“ vysvetľuje Nota.

Zástupca mníchovskej automobilky priznal, že v BMW pracujú s predpokladom, že vodíkové autá by sa mohli ujať v segmente SUV. Túto teóriu podporuje viacero argumentov, napríklad rýchlosť tankovania, ktoré je v zásade porovnateľné s čerpaním benzínu či nafty. A zabúdať by sme nemali ani na fakt, že je to práve vodík, ktorý nie je ovplyvňovaný zmenami teploty, ako je tomu u klasických elektromobilov v chladnom zimnom počasí.

Asi neprekvapí, že BMW iX5 Hydrogen je kompletne postavené na základoch modelu X5. Auto má podľa skôr zverejnených informácií palivový článok s výkonom 125 kW (170 koní), pričom ten je zásobovaný dvomi tlakovými nádržami vyrobenými z plastu vystuženého uhlíkovými vláknami (CFRP). Dokážu uskladniť šesť kilogramov vodíka pri tlaku 700 barov a ich naplnenie netrvá viac ako tri až štyri minúty.

Elektromotor v iX5 Hydrogen pochádza z vývoja techniky použitej v BMW iX a na palube sú tiež trakčné akumulátory slúžiace na ukladanie prebytkov elektrickej energie z palivového článku či rekuperácie a zároveň pokrývajú výkonové špičky pri akcelerácii. Podľa tvorcov dokáže článok spoločne s batériami dodať elektromotoru systémový výkon až 275 kW (374 koní).

BMW by malo svoj vodíkový model vyvíjať spolu s Toyotou. Treba povedať, že práve Toyota má s palivovými článkami bohaté skúsenosti. Stačí si spomenúť na sériovo vyrábaný model Mirai.

Otázkou samozrejme ostáva vodíková infraštruktúra, ktorá je naprieč Európou stále mizerná, pokiaľ teda nehovoríme o Nemecku. Na západ od ČR ich dnes stojí už takmer stovka a ďalšie pribúdajú. Na Slovensku by ste to s tankovaním iX5 H mali horšie a problém je tom, že sa zrejme v tomto smere ani nedá očakávať výraznejší posun, pokiaľ automobilky nezačnú vysielať častejšie signály o pripravovaných automobiloch na vodíkový pohon, podobne, ako to teraz urobilo BMW.

Zdroj: Carscoops