KTM X-Bow R vypáli z 0 na 100 km/h za čosi cez 3 s. Paráda!

Známy rakúsky výrobca terénnych motocyklov už takmer 3 roky produkuje jedno z najúžasnejších, podľa mňa aj najkrajších a najzábavnejších áut sveta. Základný koncept šasi od známej firmy Dallara kombinoval nízku pohotovostnú hmotnosť (necelých 650 kg) a dvojlitrový prepĺňaný radový 4-valec VAG (Audi/VW) TFSI s výkonom 176 kW (240 k). To vôbec nebolo a ani nie je zlé! Veď výkonová hmotnosť tejto mašinky je skvelých 3,7 kg/kW.


Čo by ste však čakali? Samozrejme, že Európa je plná takých, ktorým je to málo. KTM na túto jeseň chystá novinku X-Bow R s rovnakou základnou koncepciou, no s výkonom 221 kW, teda 300 k! To znamená, že výkonová hmotnosť R výrazne klesne pod 3 kg/kW! Ak pohotovostná hmotnosť pre väčšie brzdy, chladiče a medzichladič neprekročí 660 kg, jej presná hodnota by bola 2,98 kg/kW.

Motor pred zadnou nápravou je rovnaká koncernová VAG TFSI verzia, táto však pochádza z Audi S3 a je doladená na okrúhly výkon. Väčší výkon a výkonnejšie brzdy však nie sú všetko. Model R bude nižšie, na tuhšom pružení, aj samotný motor bude uložený nižšie pre zlepšenie schopnosti jazdiť zákruty vyššou rýchlosťou. Navyše, KTM ho má ponúkať v dvoch verziách - Sport a Race, podľa predurčenia na okresky, alebo okruhy. Sučasní majitelia Cross-Bow majú dôvod nariekať a závidieť. Je na porazenie, keď výrobca k vašej ani nie dvojročnú hračku ponúkne podstatne zaujímavejšiu verziu. Ale takto sa robí biznis, nie?


KTM však na svojich verných nezanevrie. Na klasické verzie ponúkne možnosť dokúpiť si jednotlivé dielce aj výkonovú úpravu tak, aby sa pri ochote klienta ešte priplatiť dala z bežného Cross-Bow odladiť verzia R, alebo čosi medzi tým. Každopádne, 3x hurá, že tu sú takéto autá. Alebo je to dvojstopá motorka?

zdroj: autoblog.com