Bez SUV dnes prakticky neexistuje žiadna významná automobilka. Autá tohto segmentu generujú z roka na rok väčšie predajné čísla a ich obľuba, zdá sa, nemá konca kraja. Z času na čas síce dôjde k miernym výkyvom dopytu daným skôr všeobecnou situáciou na trhoch, ich popularita je však jednoznačná.

Bugatti Spartacus

zdroj: Sajdin Osmancevic

Sú však automobilky, ktoré fenoménu SUV stále odolávajú. Podľahli mu pritom aj konzervatívni prestížni výrobcovia, ktorí ešte donedávna svoje portfóliá zakladali na luxusných limuzínach. Reč je predovšetkým o dvojici Bentley a Rolls Royce. Vábeniu SUV však nepodľahol ani legendárny výrobca superšportov Lamborghini, jeho „terénny“ Urus sa stal dokonca okamžite hitom a je najobľúbenejším modelom značky. Pikantné pritom je, že práve jej vtedajší šéf, charizmatický Stephan Winkelmann, dnes sediaci za kormidlom Bugatti, akékoľvek SUV s logom značky Bugatti tvrdohlavo odmieta. Podľa jeho vyjadrení nekorešponduje s filozofiou značky a žiadne auto tohto typu by nedokázalo jazdiť tak, ako si akýkoľvek model s Molsheimu zaslúži.

Bugatti Spartacus

zdroj: Sajdin Osmancevic

Neoficiálna záležitosť

O to väčšiu senzáciu spôsobili dizajnérske návrhy štylistu menom Sajdin Osmancevic zobrazujúce budúce možné SUV od Bugatti. Nesie pomenovanie Bugatti Spartacus, no nejde o oficiálnu fabrickú záležitosť. Je to skôr akési cvičenie určené na podnietenie fantázie a dôkaz toho, že inovácie nesmú poznať hranice. Vedenie automobilky Bugatti na jeho adresu tvrdí, že to ide mimo nich a je to len Osmancevicova iniciatíva. Osmancevic však k návrhu pristúpil veľmi zodpovedne a autu prepožičal dizajnové prvky typické pre súčasný superšport Chiron. Tak, či tak, názor na tvary jeho SUV si musí urobiť každý sám.

Bugatti Spartacus

zdroj: Sajdin Osmancevic

Skutočne SUV nebude?

To, že Stephan Winkelmann akékoľvek SUV od Bugatti v blízkej budúcnosti odmieta, je jedna vec. Na druhej strane to už raz robil, dokonca s podobnou razanciou a dôrazom, že sa Lamborghini určite udrží svojich tradičných hodnôt a nepodľahne krátkodobým trendom. A dnes je jeho najlepšie sa predávajúcim modelom práve SUV. Netreba zabúdať ani na skutočnosť, že už neraz automobilky skúmali reakcie verejnosti na nový model prostredníctvom „objednaných“ štúdií od nezávislých firiem. Či je to aj prípad Bugatti Spartacus, netušíme, každopádne predstavuje zaujímavú ukážku toho, čo by bolo možné ponúknuť a zároveň odhaľuje možné nálady na SUV medzi potencionálnymi zákazníkmi, širokou verejnosťou aj samotnými priaznivcami značky.