Bugatti Chiron je jediný dnes vyrábaný šestnásťvalcový automobil. Počas histórie mala takýto motor len hŕstka modelov, jedným z nich bolo kupé Cizeta V16T predstavené začiatkom 90. rokov (pôvodne ako Cizeta-Moroder). Toto vozidlo sa onedlho údajne vráti na scénu. Uvádza to austrálska stránka, ktorá zverejnila aj vizualizáciu jeho modernej verzie.

Motor má mať opäť šestnásť valcov

Vzkriesenie krátko fungujúcej značky podľa webu Car Sales pripravuje taliansky podnikateľ Antonio Mandelli, ktorý kúpil pozostatky pôvodnej spoločnosti. Projekt mal nedávno prezentovať skupine entuziastov. V rámci toho vraj spomenul 40-miliónové financovanie od Deutsche Bank a taktiež tvrdil, že prototyp už prešiel prvých 50 kilometrov.

Asi nikto by nebol v dnešnej dobe šokovaný, keby novinka Cizeta disponovala elektrickým pohonom. Nič také sa však nekoná. Taliansky superšport má ožiť podľa pôvodného receptu, teda s motorom V16. Chýbať opäť nemajú štyri turbodúchadlá. Nateraz zostáva otázne, či bude pohonná jednotka aj tentokrát uložená naprieč. Rúrkový rám však určite nahradí karbónová konštrukcia.

Originál mal veľa spoločného s Lamborghini

Pôvodný model Cizeta V16T mal štyrikrát prepĺňané srdce s objemom šesť litrov, ktoré vychádzalo z dvoch osemvalcov modelu Lamborghini Uracco P300. Nešlo o jediné spojenie s touto značkou. Zakladateľ firmy Claudio Zampolli predtým pracoval v Lamborghini, rovnako ako dizajnér kupé V16T. Jeho krivky navrhol Marcello Gandini, ktorý má okrem iného na svedomí ikonický typ Countach.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Mandelli údajne aktuálne čaká na Gandiniho požehnanie. Po ňom chce o znovuzrodení značky Cizeta oficiálne informovať svet a začať naň lákať investorov. Budúcnosť projektu nateraz visí vo hviezdach. Ak sa podarí zrealizovať, nepochybne pôjde o drahú exkluzivitu s malou výrobnou sériou. Dvanásť kusov originálu by však snáď mohla prekonať.

Zdroj: Car Sales