Elektrika určite, nafta?

Pre záujemcov o novinku bude iste povzbudivé, že si ju ešte budú môcť zaobstarať aj so spaľovacím motorom. Iste, elektrická verzia bude do mesta lepšou voľbou, ale nečakám, že elektromobily zázračne zlacnejú. Je ešte príliš skoro lamentovať nad motorovou ponukou. Môžeme očakávať spaľovací trojvalec a hádam aj štvorvalec. Pre prísnejšie emisné normy by zrejme nový Megane mal byť dostupný s istou dávkou elektrifikácie v každej verzii. Okrem mild hybridného pohonu je prakticky isté, že uvidíme aj plug-in na báze Capturu a Clia. Prítomnosť dieslu by som úplne nevylučoval, ale za samozrejmosť by som ho už nebral. Naopak, samozrejmá je čisto elektrická verzia. Na týchto dvoch vetách je krásne vidieť, že doba sa zmenila.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Ak by sme sa orientovali podľa konceptu Megane eVision, novinka by disponovala výkonom 160 kW (218 k) a krútiacim momentom 300 Nm. To by stačilo na šprint na 100 km/h za menej než 8 sekúnd. Pre cestovateľov je určite dôležitý údaj o dojazde. 60 kWh batéria má údajne ponúknuť dojazd na úrovni 451 km. Keď sa pozrieme na render vytvorený grafikom stránky motor1.com, inšpirácia eVisionom je jasná, avšak došlo k úpravám, ktoré by umožnili aj prítomnosť spaľovacieho motora. V prednej časti tak pribudlo niekoľko mriežok cez ktoré sa k motorovým komponentom dostane čerstvý vzduch.

Zdroj/foto: motor1.com