Hlavný inžinier Toyoty Tetsuya Tada

Konštruktéri začali pracovať na novom type športiaku ešte v roku 2012. S japonským citom pre dokonalosť ho dotvárali sedem rokov. Výsledkom je dvojdverové klasické kupé so štíhlou líniou, motorom umiestneným vpredu a zadným náhonom.

­Ťažisko ako Lexus LFA

Podobne ako pri projektovaní Toyoty GT86 sa inžinieri pri novej Supre sústredili na to, aby malo vozidlo tie najlepšie jazdné vlastnosti. „Všetci chvália GT86 za nízko položené ťažisko, ale v Supre je ešte nižšie a tuhosť karosérie je dvojnásobne vyššia,” zdôrazňuje Tada a dodáva: „Supra má ťažisko v rovnakej polohe ako superšportový Lexus LFA.” Je zaujímavé, že aj keď má nová Supra väčší rázvor ako GT86, vzdialenosť medzi osami je menšia. Podľa nepotvrdených informácií má mať kupé Toyoty hmotnosť okolo 1 500 kilogramov. To je na dnešnú dobu a stredne veľké kupé ozaj veľmi pekná hodnota.

Návrat s radovým šesťvalcom

Predchádzajúca generácia Toyoty Supra si získala obdiv a slávu vďaka šesťvalcovému motoru Toyota 2JZ-GTE s turbodúchadlom. V novej verzii bude podobná jednotka, ktorú vyvinuli v BMW. Podľa neoficiálnych informácií ide o motor B58B30 s výkonom 335 koní. Ponuka bude obsahovať aj štvorvalcový motor BMW s označením B48B20, s objemom 2 litre a výkonom 262 koní, takisto vybavený turbodúchadlom. K tomu by mala pribudnúť osemstupňová automatická prevodovka ZF. Prosto hnací agregát v novej Toyota Supra bude nemecký, no rokmi overený v desiatkach modelov, ktoré BMW v tejto kombinácii ponúka.

Teraz už ostáva len zistiť, kedy bude mať toto auto oficiálnu premiéru. Je zrejmé, že to bude tento rok. Otázne ešte bude, kedy sa toto auto dostane k nedočkavým fandom do predaja...