Menej ako jedno percento svetla smerujúce k vodičovi. To je nový, takzvaný dynamický displej Continentalu, ktorý do istej miery napodobňuje bezpečnostné/privátne filtre obrazoviek pre počítače. Rozdiel je v tom, že táto technológia dovolí užívateľovi vybrať si medzi bežným a (elektronicky ovládaným) „súkromným“ zobrazením.

Continental zároveň tvrdí, že ani po aktivácii osobného režimu tlačidlom sa nijako neznižuje kvalita zobrazenia. „Displej spĺňa najvyššie štandardy, pokiaľ ide o kontrast, hustotu svetla, homogenitu obrazu a energetickú efektivitu,“ uvádza vo svojej tlačovej správe nemecký koncern.

Príspevok čisto bezpečnostný

Hlavným dôvodom vývoja tohto typu zobrazenia je podľa Continentalu bezpečnosť. „Moderné automobily stále viac pripomínajú chytré telefóny na kolesách, zároveň však rozptyľujú pozornosť vodiča. Rozptyľovanie pri jazde je pritom jednou z hlavných príčin dopravných nehôd, s našim novým riešením sme sa preto zamerali na digitálne zobrazenie, ktoré neznižuje zážitok, rozptyľovanie ale minimalizuje,“ dodáva Conti.

Druhým dôvodom je snaha obmedziť zbytočné oslňovanie vodiča svetlom pri jazde v noci, ktoré môže unavovať a opäť ovplyvňovať koncentráciu.

Continental hovorí, že chce spustiť sériovú produkciu novinky v priebehu roka 2024, do tejto chvíle ale neprezradil, či existuje konkrétny automobil alebo značka, v ktorej sa táto technológia objaví.

Zdroj: Continental