O čínskom štátnom koncerne FAW Group sme písali pred pár mesiacmi v súvislosti s jeho úspešným vstupom na európsky trh prostredníctvo luxusné elektrického SUV Hongqi E-HS9. Ten sa zatiaľ predáva len v Nórsku vďaka významným priamym či nepriamym dotáciám na batériové autá, predpokladáme ale, že ambíciou tejto značky je rozšírenie poľa pôsobnosti aj na iné štáty únie a že si získanú pozíciu nenechá v tejto chvíli len tak vziať.

O niečo podobné sa teraz snaží opačný koniec ponuky FAW, konkrétne mainstreamová značka Bestune, ktorá je sama o sebe nová, firma ako taká je však „starý známy“. Ide o spoločnosť, ktorá sa pôvodne volala Besturn a svoje autá vyrábala na základe licencie od Mazdy a Fordu. Jej autá však rýchlo zastarali a prestal byť o ne záujem. Automobilka v snahe zvrátiť tento trend v roku 2018 zmenila meno a s pomocou materského koncernu začala uvádzať na trh moderne vyzerajúce nové modely.

Jedným z nich je aj Bestune B70, päťdverový liftback čiastočne kopírujúci štylistiku súčasných áut značky Cadillac, ktorý bol predstavený v druhej polovici minulého roka na pekinskom autosalóne a od počiatku januára pomerne úspešne kradne zákazníkov okrem iného aj Škode Octavia.

Práve tá na čínskom trhu zaznamenala v porovnaní s vlaňajškom neuveriteľný prepad predajov takmer o 50 percent, a aj keď netvrdíme, že za to môže práve B70, pravdou je, že Bestune bol schopný predať v priebehu prvých desiatich mesiacov tohto roka o 50 percent viac nových liftbackov než Škoda modelov Octavia.

169 alebo 224 koní

„Bé-Sedemdesiatka“ ťaží tak trochu aj z toho, že svojou veľkosťou stojí na pomedzí dvoch európskych tried, alebo presnejšie povedané, zapadá medzi Octaviu a Super. Má dĺžku 4810 mm, šírku 1840 mm, výšku 1455 mm a rázvor náprav rovných 2800 mm, takže v porovnaní s menším českým modelom je o 121 mm dlhší, 11 mm širší, o 15 mm nižší a vzdialenosťou náprav Octaviu prekonáva o takmer 12 centimetrov.

Zo začiatku bol tento model, ktorý je postavený na úplne novej modulárnej platforme FMA, dostupný len s preplňovaným štvorvalcom s objemom 1,5 litra. Má výkon 169 koní pri 5500 ot./min., maximálny krútiaci moment 258 Nm pri 1500 až 4350 ot./min. a výrobca ho kombinuje buď so šesťstupňovým manuálom alebo sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou.

V oboch prípadom má maximálnu rýchlosť 200 km/h a priemernú udávanú spotrebu 6,1, respektíve 6,4 litra benzínu na 100 kilometrov. Aby FAW posilnil pozície svojej „ľudovej“ značky, v tomto roku pridal i preplňovaný zážihový dvojliter.

Novší agregát produkuje 224 koní pri 5500 otáčkach za minútu a najvyšší krútiaci moment 340 newtonmetrov, ktoré má vodič k dispozícii od 1650 do 4500 ot./min. Táto pohonná jednotka sa momentálne páruje výlučne so šesťstupňovým klasickým automatom, dokáže sa rozbehnúť na 230 km/h a žerie tabuľkových 7.0 litra na 100 km.

V závislosti na použitej pohonnej jednotke, prevodovke i výbave sa orientačná cena na čínskom trhu pohybuje v prepočte od 13 900 do 20 900 eur, pričom v najdrahších verziách nechýba prakticky nič, na čo sme zvyknutí aj u európskych áut.

Ak sa pýtate, prečo píšeme práve o tejto značke, ešte raz opakujeme, že dôvodom je fakt, že má snahu podobne ako Hongqi dostať sa do Európy. Čisto geograficky sa to Číňanom už podarilo, v Rusku predávajú tieto autá od roku 2015 a svoju pobočku majú i na Ukrajine, ale v tomto prípade hovoríme o EÚ. Zatiaľ to nemáme potvrdené z viacerých zdrojov, ale zaregistrovali sme, že autá značky Bestune by mala začať predávať belgická spoločnosť OneAutomotive, ktorá už dnes zastupuje čínsky BAIC, Dongfeng Sokon Automobile (DFSK), elektrický Seres a na svojich stránka už ponúka crossover Bestune T77. B70 by mal nasledovať a minimálne by mohlo byť zaujímavé sledovať, či sa čínska Octavia chytí, prípadne za aké ceny bude v predaji.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 30 obrázkov

zdroj: FAW Bestune