Pochopiteľne reálne je BMW iX3 novým autom bez ohľadu na to, či ide o model pred faceliftom alebo po ňom. Byť ale na mieste vlastníka pôvodného vozidla, asi by sme z toho bleskového zostarnutia veľmi nadšení neboli. Čakať sa to v každom prípade dalo.

Súčasná generácia X3 s typovým označením G01 a spaľovacími motormi je na trhu od roku 2017 a polovicu produktového cyklu má tým pádom za sebou. Aj preto si skutočne každý mohol spočítať, že modernizovaná verzia dorazí práve v týchto mesiacoch. Že BMW nenechá na trhu vylepšené štandardné auto súčasne so starým odvodeným elektrickým variantom (G08), aj keď je fyzicky dostupný len pol roka, tiež nie je zase také šokujúce. Automobilky niečo také sporadicky robia a BMW nie je výnimkou. Skrátka zjednotilo vzhľad typu G01 a G08.

BMW iX3

Zmeny pomerne výrazné

Asi najzvláštnejší na tomto bleskovom facelifte je fakt, že zďaleka len o drobné zmeny, aké by ste možno predpokladali. V súlade so súčasným trendom iX3 dostala väčšie obličky, k tomu ale tiež o 10 milimetrov štíhlejšie predné svetlá a pozoruhodné je, že auto má od tejto chvíle exteriérový M paket v štandardnej výbave.

V základe dostanete 19-palcové disky, ktoré môžete za príplatok vymeniť za nové aerodynamicky optimalizované dvadsiatky. Ani euro navyše nedáte za adaptívne LED či zadné diódy, BMW vás ale dodatočne skasíruje za laserové svetlá. Mimochodom, elektrickú iX3 si s klasickou X3 nezmýlite. Okrem toho, že má batériový model obličky vyplnené aerodynamickými „zátkami“, z vnútornej strany majú viditeľné modré lemovanie. A v rovnakej farbe sú i vertikálne orientované ozdoby v prednom nárazníku a časť difúzora pod zadným nárazníkom.

BMW iX3

V interiéri dostanete väčšie displeje, prepracovaný stredový tunel, tlačidlo stop-štart, ovládač parkovacej brzdy a ďalšie drobné detaily. V rámci sériovej výbavy vám BMW prihodí športové sedadlá s perforovaným čalúnením i hliníkové lišty.

Pokiaľ ide o pohonnú jednotku, v tomto smere sa nič nemení. Auto je naďalej poháňané elektromotorom integrovaným do zadného pomocného rámu. Stále má 286 koní, 400 Nm a energiu čerpá z lítium-iónových akumulátorov s kapacitou 80 kWh (reálne využiteľných je 74 kWh). iX3 je schopná zrýchliť na stovku za 6,8 sekundy, maximálna rýchlosť je obmedzená na 180 km/h a dojazd podľa WLTP vychádza na 460 kilometrov.

BMW iX3

Výroba modernizovaného auta sa rozbehne v spoločnom podniku BMW Brilliance Automotive v čínskom Šen-jangu v septembri 2021, pričom prvé autá by mali doraziť zákazníkom ešte pred koncom roka. Svetová výstavná premiéra iX3 sa uskutoční v rámci IAA Mobility v Mníchove.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 23 obrázkov

zdroj: BMW