S nastupujúcou elektromobilitou sa má vec tak, že Európska únia nestíha. Niektoré krajiny sú na tom dobre, iné viac než dobre (Škandinávia), no väčšina únie nestíha plniť ambiciózne ciele politikov a na cestách pribúda menší počet elektrických áut, než zástupcovia jednotlivých krajín očakávali. Okrem finančného hľadiska to však má aj svoje technické príčiny. Mnohí akosi ignorujú principiálne necnosti elektrických áut spočívajúcich v nízkej energetickej hustote zdroja ich pohybu, takže výsledkom sú elektromobily s akceptovateľným dojazdom, no neakceptovateľnou cenou a hmotnosťou. Mnohí odborníci sa už dávno vyjadrujú, že elektrický pohon dáva pri momentálnych technologických možnostiach význam skôr pri malých mestských autách. Tie majú relatívne ľahké a kompaktné akumulátory za relatívne dostupnú cenu a najmä možnosť dobíjať sa za krátky čas pomocou hustej siete mestských, prípadne domácich nabíjačiek. V tomto segmente sa naopak výroba spaľovacieho auta automobilkám veľmi nevyplatí (pri súčasnej legislatíve musia byť vybavené na úrovni väčších áut, takže sa im vyrovnávajú aj cenovo), mnoho výrobcov preto prešlo na produkciu elektrických mestských mini. Koncern VW nie je výnimkou.

ID.1 je príliš ďaleko za dverami

Problém je, že Volkswagen výrobu svojho elektrického mestského auta e-Up! ukončil už v roku 2020. Všetci čakali, že zanedlho vyrukuje s ohlasovaným nástupcom ID.1, ktorý má mimochodom dostať aj dvojníkov s logami Škoda a Seat. Okolnosti však spôsobili, že vývoj ide pomalšie, než sa predpokladalo, priority sa zmenili a mestské elektrické mini nikde. Záujem o auto tohto segmentu (v kombinácii s ohlasovanými dotáciami) však mení taktiku a podľa niekoľkých médií je obnovenie výroby e-Up! na spadnutie. Malo by sa tak stať už v prvom štvrťroku 2022. Samotná automobilka zatiaľ nič oficiálne neohlásila, zdá sa však, že tentoraz nejde o žiadnu kačicu, ale realitu. Situácia okolo modelu ID.1 a veľkému počtu záujemcov o auto tohto segmentu tomu len nasvedčuje.

zdroj: InsideEVS