Enyaq iV a jeho druhá karosárska verzia Coupé budú na istý čas najväčšími elektromobilmi v ponuke Škody. To už nie sú domnienky skladané z informačných omrviniek zbieraných v zákulisí, ale nepriamo slová Thomasa Schäfera, generálneho riaditeľa českej značky, ktorý od 1. júla 2022 prevezme kreslo predsedu predstavenstva automobilky Volkswagen.

Schäfer totiž pri nedávnej prezentácii Enyaqu Coupé priznal, že tri budúce elektromobily budú menšie ako aktuálna novinka, zatiaľ čo väčší model nie je v pláne. Zatiaľ.

„Rodina modelov Enyaq iV je len začiatkom našej cesty k elektromobilite. Už teraz sú na ceste tri ďalšie batériové autá, ktoré budú predstavené v priebehu nasledujúcich rokov,“ prezradil šéf škodovky. Detaily produktovej stratégie samozrejme nerozoberal, už nejakú dobu ale vieme, že jednou z noviniek má byť i elektrický ekvivalent Octavie.

Tento automobil by mal byť českou alternatívou Volkswagenu ID.3, takže bude postavený na platforme MEB, na rozdiel od nemeckého stroja však nepôjde o hatchback ale sedan, alebo presnejšie povedané zrejme o liftback.

Škoda Elroq by mala veľkosťou zodpovedať SUV Karoq.

CitigoE iV dostane nástupcu

V prípade ďalšieho modelu si dovolíme uviesť i jeho meno. Škoda si totiž nechala patentovať označenie Elroq, ktoré by mal dostať menší crossover. Svojimi rozmermi by mal byť nepatrne väčší ako Karoq, akurát je otázkou či jeho základy budú tiež vychádzať z platformy MEB alebo jednoduchšieho šasi s pohonom predných kolies MEB Entry (niekedy tiež MEB Small). Tipujeme skôr tú prvú možnosť, zatiaľ čo tretí elektromobil bude s istotou predokolka.

Najmenšia elektrická škodovka, ktorá nepriamo nahradí CitigoE iV, bude mladoboleslavskou alternatívou Volkswagenu ID Life (v sérii skôr ID.1) a Cupry Urban Rebel, čo sú teda zatiaľ len koncepty, ale postavené na reálne pripravovanej báze.

Koncept Cupra Urban Rebel ukazuje, čo všetko sa dá postaviť na platforme MEB Entry.

Na otázku, či by Škoda mohla uviesť na trh sedemsedadlový elektromobil, Thomas Schäfer zopakoval, že vývoj sa momentálne zameriava opačným smerom, zároveň ale dodal: „Nikdy nehovor nikdy. Tri menšie modely pod Enyaqom sú však našou prioritou.“

zdroj: Autocar