Ak premýšľate nad tým, čo nové meno znamená, prepnite do angličtiny a pravdepodobne vám to naskočí. „Afeela“ jednoducho vyjadruje „pocit“, ktorý je zážitkom z elektrickej mobility, ktorú Honda a Sony ponúknu zákazníkom prostredníctvom svojho produktu.

To je pomerne priamočiare vyjadrenie, vo výsledku to ale asi bude jedno, zákazníci si pravdepodobne zvyknú, aj keď predajom by minimálne zo začiatku určite pomohlo, keby sa na aute objavili oveľa známejšie mená oboch materských firiem.

Ak nás sledujete pravidelne, potom iste viete, že automobil na fotografiách nie je prvým konceptom oboch japonských spoločností. Honda a Sony stihli v priebehu posledných dvoch rokov predstaviť hneď niekoľko štúdií, medzi inými aj crossover, akurát ich dizajn bol o niečo výraznejší.

Najnovšie vozidlo je svojimi tvarmi celkom nenápadné, zdržanlivé až nevýrazné, ale je dosť možné, že sa pár vecí do sériovej produkcie ešte zmení. Navyše línie tohto auta tiež diktovala aerodynamika, a preto sú (pomerne zameniteľné) proporcie nakoniec vcelku pochopiteľné a očakávané.

Afeela je postavená na 19-palcových diskoch, má dĺžku 4895 mm, šírku 1900 mm, výšku 1460 mm a ohromný rázvor rovných 3000 mm. Kabína je minimalistická a s ohľadom na prítomnosť značky Sony asi neprekvapuje, že palubnej doske dominuje hneď niekoľko na seba napojených displejov, vrátané tých, ktoré v spolupráci s kamerami nahradzujú klasické vonkajšie spätné zrkadlá.

Kým vodič má pred sebou obrazovku zásobovaný informáciami o automobile, vpravo pred spolujazdcom je infotainment zameraný v prvom rade za zábavu. Auto prekvapivo (po vzore Yoke od Tesly) nedostalo klasický kruhový volant, ale zrezaný zaoblený a navyše multifunkčný obdĺžnik, pričom celý ergonomický koncept dopĺňa veľký otočný ovládač na stredovom tuneli.

Posádku vzadu majú rozmaznávať dva ďalšie samostatné displeje umiestnené na zadnej strane predných opierok hláv a o príjemnejšiu presvetlenú atmosféru sa má starať veľké panoramatické okno.

Za samozrejmosť považuje možnosť hrať v aute hry vďaka integrovanému rozhraniu Epic Games, ale niečo také dnes už neprekvapí, keďže podobný krok už stihlo oznámiť i BMW, Hyundai, Kia či Polestar.

Technické špecifikácie auta sú zatiaľ neznáme, vieme len, že auto dostane dva motory a tým pádom bude mať poháňané obe nápravy. Kapacitu batérií či výkony tvorcovia neprezradili, ale na jednej z fotiek je vidieť, že pri nabití na 75 až 80 percent auto ukazuje dojazd necelých 380 kilometrov.

Honda a Sony svorne tvrdia, že ich spoločná sériová prvotina dostane autonómne riadenie tretej úrovne, zároveň sa ale základe objaví level 2+. Afeela tiež sľubuje navigačný systém s rozšírenou realitou a hromadu ďalšej elektroniky, ktorú si so značkou Sony dokážete spojiť.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 13 obrázkov

zdroj: Honda, Sony, Afeela