Malá elektrická Honda e skončila bez nástupcu kvôli malému záujmu zákazníkov. Firma však vývoj batériových elektromobilov nevzdala, čo dokazujú napríklad dva nové radikálne vyzerajúce chystané modely, ktoré predznamenali koncepty 0 SUV a 0 Saloon. Áno, tá nula v názve skutočne signalizuje, že automobilka urobila krok späť a začala „od nuly“.
Honda od týchto áut čakala po reštarte úspech, ale kvôli spomaleniu expanzie elektromobilov teraz prehodnocuje svoje plány.
Triezvejšie očakávania
Podľa pôvodných zámerov Honda chcela v roku 2030 dosiahnuť 30-percentný podiel batériových áut na celkových predajoch značky, tento cieľ ale aktuálne prehodnotila a znížila na ho na 20 percent!
„Neistota v podnikateľskom prostredí sa zvyšuje, predovšetkým kvôli spomaleniu expanzie trhu s elektromobilmi,“ uviedol na tlačovej konferencii generálny riaditeľ automobilky Tošihiro Mibe a priznal, že Honda bude reagovať na zvýšený dopyt po hybridoch.
Generálny riaditeľ Hondy Tošihiro Mibe.
Skoro o 19 miliád menej do elektromobilov
Mibe súčasne uviedol, že firma významne zníži plánované investície do elektromobilov. Pôvodne na ne a ich software Honda vyčlenila 61 miliárd eur, túto čiastku však zredukovala o 18 a pol miliardy eur, na výsledných zhruba 42 miliárd eur.
V skutočnosti Honda plánovala spustiť obrovský projekt v kanadskej provincii Ontário za najmenej 10 miliárd eur. Súčasťou mala byť nielen továreň na výrobu elektrických áut, ale aj fabrika na produkciu trakčných batérií a ďalšie časti dodávateľského reťazca. Po nábehu plnej kapacity chceli Japonci ročne postaviť až 240 tisíc vozidiel, ale momentálne sa tieto plány odkladajú.
13 nových hybridov
„Je veľmi ťažké čítať trh, ale v súčasnosti vidíme, že elektromobily budú v roku 2030 tvoriť pätinu predajov,“ oznámil Tošihiro Mibe. Podľa neho musí hrať kľúčovú úlohu v prechodnom období (smerom k popularizácii batériových áut) hybrid. Výsledok?
Honda v priebehu rokov 2027 až 2031 uvedie na trh až trinásť nových benzín-elektrických modelov. V snahe zvýšiť ich konkurencieschopnosť zníži náklady na novú generáciu hybridov až o 50 % v porovnaní s hybridmi uvádzanými na trh v roku 2018 a o viac ako 30 % s tými, ktoré prišli v roku 2023. Úplne nové hybridy by mali byť v porovnaní so súčasnými vozidlami s rovnakým pohonom o 10 percent úspornejšie, ale tiež dostupnejšie a „zábavnejšie pri šoférovaní“.
zdroj: Honda