A tá konkrétne znie: Elektromobily v drvivej väčšine prípadov nemajú o nič väčšie problémy s poškodením vplyvom korózie ako autá so spaľovacím motorom. „Pri porovnaní druhov pohonov nevidíme žiadne abnormality v hrdze karosérie,“ vysvetľuje Marcus Constantin z nemeckej Dekry.

Neštandardné problémy nezaznamenala ani zahraničná autopožičovňa Next Move, a to ani po dlhšom čase od uvedenie flotily áut na baterky do ostrej prevádzky. Týka sa to aj modelov starších ako päť rokov po najazdení viac ako 100-tisíc kilometrov, spresňuje šéf Next Move Stefan Moeller.

Predsudky sú časté

Hoci odborníci a zainteresované firmy žiadne nezvyčajné problémy neočakávajú, predsudky pretrvávajú. Podľa motoristických médií z Nemecka, kde je elektromobilita rozvinutá omnoho viac ako u nás, sa téma hrdze v rozličných diskusných fórach objavuje pomerne často.

Podľa Moellera sa o to pričinil najmä automobil Tesla Model 3 vyrábaný v USA, ktorý je známy nie práve najšťastnejším utesnením dutín karosérie. Voda sa tak môže nahromadiť okolo priestoru kufra a časom spôsobiť nechcené škody.

Naháňačka za ľahšou baterkou

Do úvahy prichádza aj ďalšia nevýhoda: výrobcovia elektrických áut sa čoraz viac zameriavajú na ľahkú konštrukciu a používajú pri tom napríklad hliník a horčík. Výhoda je nesporná: vďaka ich použitiu dokážu aspoň sčasti vykompenzovať vysokú hmotnosť batérie.

Háčik je však v tom, že práve horčík a hliník sú obzvlášť náchylné na galvanickú koróziu, vysvetľuje Marco Oehler, technický riaditeľ nemeckej organizácie GTÜ. Ak sa oba kovy používajú spolu, je potrebné o to dôkladnejšie dbať na utesnenie.

Elektrické autá čelia aj ďalšej výzve: kotúčové brzdy môžu hrdzavieť, pretože mnoho elektromobilov využíva – v snahe chrániť batériu – rekuperáciu brzdnej energie. Nepoužívané brzdy potom celkom prirodzene hrdzavejú, ale väčšinou nepredstavujú bezpečnostné riziko, uzatvára Giga.de.

Zdroj: Giga.de