Najnovšia stratégia Mercedesu začína byť podobná BMW, ktoré dlhodobo hlása technologickú neutralitu. V Stuttgarte zatiaľ takí odvážni ešte nie sú, šéf koncernu však už vyzval Európsku komisiu, aby zrušila zákaz spaľovacích motorov chystaný na rok 2035, ak nechce zničiť automobilový priemysel.
Podobné prehlásenia samozrejme neznamenajú, že by Mercedes zanevrel na elektromobily. Vôbec nie. Len žiada, aby zákazníci mali možnosť vybrať si typ konkrétneho pohonu. A to sa týka aj rôznych prevedení áut na baterky.
200 s inými článkami
Ich ponuku najnovšie rozširuje základná elektrická verzia s označením CLA 200 with EQ Technology. V porovnaní s momentálne najvýkonnejším CLA 350 má len jeden elektromotor poháňajúci kolesá zadnej nápravy, v prvom rade ale dostanete menší trakčný akumulátor.
Aby sme boli konkrétny, za 49 200 eur dostanete maximálny výkon 224 koní, najvyšší krútiaci moment 335 newtonmetrov a schopnosť akcelerovať z miesta na stovku za 7,5 sekundy. Rýchlosť je obmedzená na 210 kilometrov za hodinu a lepšie na tom nie sú ani silnejšie motorizácie, tie majú len lepšie časy pri normovanom zrýchlení.
NMC tu nehľadajte
Kde sa budete musieť uskromniť je, veľkosť a typ batérie – v tomto prípade nedostanete NMC s 85 kWh, ale lítium-železo-fosfátové články s kapacitou 58 kilowatthodín. Dojazd auta sa podľa metodiky skracuje na 541 kilometrov a spomalí sa vám tiež maximálny nabíjací výkon jednosmerným prúdom. Konkrétne z 320 na 200 kilowattov, ale z 10 na 80 percent sa aj tak dostanete v ideálnych podmienkach za 20 minút.
Nabíjať môžete pochopiteľne aj striedavým prúdom, ale výkonom len 11 kW, takže z 0 na 100 percent to podľa údajov Mercedesu potrvá približne šesť a pol hodiny.
Na váhe neušetríte
Ak čakáte tiež zásadné zníženie hmotnosti, sklameme vás. Najslabší model má 2045 kg, teda len o 10 kg menej v porovnaní s CLA 250+ a kapacitou 85 kWh.
Aby sme nezabudli, v sériovej výbave nájdete podsvietené predné logo i malé hviezdy na maske, diódové svetlá, automatickú klimatizáciu a tepelné čerpadlo, elektricky sklopné vonkajšie spätné zrkadlá a vnútorné s elektro-chromatickou funkciou, bedrovú opierku, 14-palcový dotykový displej s navigáciou MBUX, 12,5-palcový digitálny prístrojový panel, 5G pripojenie, panoramatickú strechu, systém rozpoznávania tváre spojený s uloženými predvoľbami vodiča, vyhrievanie predných sedadiel čalúnených umelou kožou, parkovaciu kameru či 17-palcové hliníkové disky alebo kožou čalúnený volant.
zdroj: Mercedes