Dizajn už cez čiaru?

V prednej časti má aj Bayon rozdelené predné svetlomety. Uzky pás na úrovni kapoty bude slúžiť pre DRL svietenie a o niečo nižšie sú hlavné svetlomety. Spredu crossover pôsobí celkom svalnato, hlavne vďaka nafúknutým nárazníkom. Bočnému profilu dominujú ostré hrany, podobné tým z modelu Tucson, aj keď pri Bayon sú umiernenejšie. Zadná časť je asi najkontroverznejšia. Spojené svetlomety v šípovom tvare dotvárajú unikátny vzhľad. Celkovo si Bayon určite nepomýlite, ale nie každému sa bude páčiť. Na margo dizajnu sa vyjadril Luc Donckerwolke, kreatívny šéf Hyundai Motor Group. „Výnimočný a sebaistý vzhľad modelu Bayon, stelesnený vo výrazných líniách a šípovito tvarovaných svetlách, umožňuje, aby sa z neho stal jedinečný a výnimočný člen rastúceho európskeho segmentu B-SUV.” povedal Luc Donckerwolke. Bayon bude v ponuke s 15, 16 a 17 palcovými diskami kolies. K dispozícii bude v 9 farbách, pričom bude k dispozícii aj kontrastná čierna strecha.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov
PÁČI SA VÁM HYUNDAI BAYON?
  • Áno ( 64% )

     

  • Nie ( 36% )

     

Odpovedalo 231 ľudí  

V interiéri sa zameriavali na maximálny priestor pre predných aj zadných pasažierov a na batožinu. Interiér disponuje modernou konektivitou, ktorá sa deje cez 10,25 palcovú digitálnu prístrojovú dosku a 10,25-palcovú stredovú obrazovku, prípadne lacnejšiu 8 palcovú obrazovku Display Audio. Zaujímave však je, že 8 palcová obrazovka už disponuje bezdrôtovým prepojením Apple CarPlay a Android Auto. Pri 10,25” displeji naň stále čakáme. Posádku môže potešiť náladové LED osvetlenie zabudované do priestoru nôh predných pasažierov, dverí a predných kľučiek ako aj do odkladacieho priestoru v stredovej konzole. Dĺžka predstavuje 4 180 mm, šírkou 1 775 mm a výškou 1 490 mm (alebo 1 500 mm so 17-palcovými diskami kolies). Rázvor má hodnotu 2 580 mm.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Batožinový priestor má objem 411 litrov a prináša aj samozvaný inteligentný kryt batožinového priestoru, ktorý možno rozvinúť na úrovni zadných sedadiel. Bayon má svetlú výšku 183 mm (so 17” diskami), čo patrí k najvyšším hodnotám vo svojom segmente. V asistenčných systémoch patrí Hyundai dlhodobo k absolútnej špičke, ktoré sa právoplatne môžu pýšiť označením “čiastočne autonómne”. Výnimkou nebude ani Bayon, ktorý bude mať vo výbave aj sledovanie jazdného pruhu, systém pre núdzové brzdenie a adaptívny tempomat, ktorý využíva aj údaje z navigačného systému vozidla. Hyundai zahrnie množstvo asistentov už do štandardnej výbavy. Pri pohonných jednotkách stavil Hyundai na klasiku v podobe benzínového motoru. Aj keď agregátu v dvoch prípadoch pomáha 48 V mild hybridný systém, výraznejšiu elektrifikáciu pre zachovanie priaznivej cenovky aktuálne nečakáme. Ponuka štartuje s jednoduchším 4 valcovým motorom 1,2 MPi s výkonom 62 kW (84 k) a krútiacim momentom 118 Nm, spojený s 5 stupňovým manuálom. Ponuka ďalej pokračuje preplňovaným trojvalcom 1,0 T-GDi s výkonom 74 kW (100 k) a 172 Nm. Rovnaký agregát je dostupný aj s mild hybridným pohonom.

Športové ambície?

Vrchol tvorí opäť 1.0 T-GDi, avšak s výkonom 88 kW (120 k). V tejto výkonovej úrovni je dostupný výhradne s mild hybridným pohonom. Pre 1,0 litre je možné vybrať z 6 stupňovej manuálnej prevodovky, 7 stupňovej DCT automatickej a inteligentnej manuálnej 6 stupňovej v prípade, ak má vozidlo mild hybrid systém. Model Hyundai Bayon obsahuje aj unikátnu technológiu automobilky Hyundai s názvom Kontinuálne nastaviteľná dĺžka času otvorenia ventilov (CVVD), ktorá podľa aktuálnych jazdných podmienok upravuje dĺžku otvorenia a zatvorenia ventilov. Upravuje sa tak výkon motora a zároveň sa zlepšuje spotreba paliva. Výsledkom sú nižšie emisie a úspora paliva. Prekvapivou novinkou pre Bayon je takzvaný Rev Match systém alebo automatický medziplyn. Zladenie otáčok motora a vystúpného hriadeľa prevodovky bude k dispozícii jednak pre DCT prevodovku a takisto aj pre inteligentnú manuálnu prevodovku. Zaujímavý detail známy zo športových modelov, jazdný zážitok však môže ovplivniť jednoduchá vlečná zadná náprava. Pre životnosť auta a hladkosť jazdy je to však výborná novinka, hlavne pre menej šikovných vodičov. Spustenie predaja na Slovensku je naplánované na jún 2021.

Zdroj/Foto: Hyundai Slovensko