Riadenie bude elektronické. Riadiaca tyč je len ako záložný systém

Výbavou by zákazníkov mal zaujať, v interiéri Infiniti sľubuje oveľa viac priestoru pre hlavu a nohy pre všetkých pasažierov a audio systém Bose ako štandard. Celkovo objem priestoru v Q50 má byť o dosť väčší než v Audi A4 či BMW 3. Odtiene interiéru budú tri - biela, grafitová a tmavo sivá. Nový zážitok - ako prvé na svete - ponúkne vodičovi. "Nissan Direct Adaptive Steering technology" je nový systém, ktorý ovláda riadenie kolies bez priameho mechanického spojenia s volantom. Elektronika sníma pohyby volantu a signál prenáša do motora riadenia, ktorý otáča kolesami. Inými slovami - na akúkoľvek spätnú väzbu riadenia zabudnite. Čo ak systém zlyhá? Ako záloha je i klasická tyč riadenia, ktorá je ale rozpojená spojkou. Tento systém je zatiaľ vyžadovaný legislatívou, Nissan však dúfa, že to nebude trvať dlho. Už ste sa nadýchli? Iná káva, čo?

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 5 obrázkov

Infiniti Q50 sa verejnosti už predstavilo na detroitskom autosalóne, v Ženeve sa ale dozvieme kompletnú ponuku motorov pre európsky trh. Predaj by mal následne začať v júni a my sa k nemu ešte vrátime podrobnejšie.