Autobild trefne píše, že je to cena, ktorá vás núti sadnúť si a zamyslieť sa. Volkswagen ID.3 stojí v Nemecku najmenej 39 995 eur (bez dotácií), zatiaľ čo slovenského zákazníka bude stáť minimálne 37 990 eur. Čínsky motorista však dá za to isté auto len 16 tisíc eur. To je rozdiel 22 tisíc. Inak povedané, druhá ID.3 a ešte vám šesť tisíc eur ostane.

Pochopiteľne je nutné dodať, že ide o akciovú cenovku platnú od 7. do 31. júla a je obmedzená na 7000 vozidiel, lenže... Bežná cena tohto nemeckého elektrického hatchbacku v Číne je 162 888 jüanov, teda zhruba 20 750 eur. To je stále o 17 240 eur menej, ako za ID.3 zaplatíte na Slovensku. A pre zákazníkov v Číne začne platiť už od budúceho týždňa.

Nemeckí novinári sa preto obrátili priamo na automobilku, aby tento nepomer vysvetlila a odpoveď vás pravdepodobne neprekvapí.

Hovorkyňa Volkswagenu pripomenula, že ID.3 je v Číne okrem iného lacnejšie tamojšími „výhodami výrobných nákladov“, čím chcela povedať, že výrazne menej stoja napríklad už náklady na energie. Dodala, že veľmi významnú úlohu hrá tiež miera lokalizácie komponentov, ktorá dosahuje takmer 100 percent. Čo znamená, že takmer všetci dodávatelia súčiastok a dielcov sídlia v Číne. Ich relatívne krátke dopravné trasy a nízke výrobné náklady sa podľa VW jednoducho premieta do cien.

A keď sme pri nákladoch, Volkswagen môže samozrejme v Číne využiť fakt, že ide o najväčšiu montovňu na svete s výrazne nižšími mzdovými nákladmi na zamestnancov, ako je tomu v EÚ.

Čo VW zdôrazňovať asi nebude, je skutočnosť, že Číne zúri cenová vojna medzi Teslou, domácimi automobilkami a zvyškom sveta a Wolfsburg si jednoducho nemôže dovoliť ostať pozadu, aj keď momentálne má navrch BYD a Volkswagen naopak stráca.

Čo sa deje na čínskom trhu, bežného Slováka či Nemca asi zaujímať nebude, s veľkou pravdepodobnosť sa však opýta na dôvody masívneho rozdielu v cene, a ak nad ID.3 premýšľa, celkom logicky by ho mohol zaujímať iný, dôležitejší detail. Je možné čínsku „Í-Dé-Trojku“ importovať k nám?

Aj na to sa pýtal Autobild a odpoveď bola vcelku jasná: „Vozidlá sú homologované výlučne pre čínsky trh, v Nemecku ich preto nie je možné registrovať.“

zdroj: VW Čína, Autobild