Aerodynamika nového MINI je značne ovplyvnená poznatkami z motoršportu.

Aerodynamika nového MINI je značne ovplyvnená poznatkami z motoršportu.

Podkladom pre stavbu rýchleho MINI sa stal model John Cooper Works. Zlou správou je, že produkcia novinky bude prísne limitovaná na 2000 kusov.Druhou zlou správou je, že to čo sa presne skrýva v JCW GP môžeme zatiaľ len hádať. Výrobca zverejnil obmedzené informácie.

Zatiaľ môžeme povedať len to, že pod kapotou ostáva 1,6 litrový štvorvalec, ktorý bude preplňovaný dvojicou turbodúchadiel. Vďaka tomu očakávame vysoký krútiaci moment. MINI presné údaje nezverejnilo. GP dostane okrem toho upravený podvozok a vylepšenú aerodynamiku.

Jeden okruh na Nordschleife za 8 minút a 23 sekúnd. V porovnaní s minulosťou zlepšenie o 19 sekúnd. Úžasný výkon!
Výrobca podrobnosti o svojom novom modeli nezverejnil. Zatiaľ marketingovo púta pozornosť na výkon z Nordschleife.

Výrobca podrobnosti o svojom novom modeli nezverejnil. Zatiaľ marketingovo púta pozornosť na výkon z Nordschleife.

K zmenám sa pridáva upravený brzdový systém a upravené zavesenie kolies. Obtekanie vzduchu vylepšuje aj strešný spojler. Interiér auta je len dvojmiestny, pretože zadné sedadlá tvorcovia odstránili.

MINI však vôbec neskrýva úspech z Nordschleife na Nürburgringu. JCW GP zvládlo jeden okruh za 8:23. V porovnaní so starým MINI Cooper S JCW GP, ktoré poháňal 1,6 litrový motor s výkonom 163 kW (221 k), je novinka rýchlejšia o rovných 19 sekúnd!!! Tomu sa hovorí poriadny rozdiel. Tento výkon stavia nové MINI napríklad k 2010 VW Golf R s oveľa väčšou silou a pohonom všetkých štyroch kolies.

Na bližšie informácie si budeme musieť ešte nejaký ten deň počkať. To však určite nebude brániť tomu, aby sa všetkých 2000 kusov vypredalo astronomickou rýchlosťou.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov