Asi neprekvapuje, že hybridný Torres technicky vychádza z benzínového modelu. Aj pod jeho kapotou pracuje preplňovaný štvorvalec s objemom 1,5 litra, je však o čosi slabší. Namiesto 163 koní a 280 Nm produkuje 150 koní a 220 newtonmetrov.

Spriahnutý je s elektromotorom naladeným na 177 koní a 300 newtonmetrov a šesťstupňovou automatickou prevodovkou označenou skratkou e-DHT, čo signalizuje, že elektrická jednotka je integrovaná do automatu. Auto si zachováva pohon predných kolies a systémovo máte pod plynom 150 kW, teda 204 koní.

S pomerne veľkou prídavnou baterkou

Prídavný trakčný akumulátor má na samonabíjací hybrid relatívne veľkú kapacitu 1,83 kilowatthodiny, pohotovostná hmotnosť ale narástla o vcelku rozumných 52 kg na 1670 kilogramov.

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h KGM neuvádza, ale poznáme maximálnu rýchlosť, ktorá je v porovnaní s benzínom o niečo horšia. Spadla zo 191 (respektíve 194) kilometrov za hodinu na 180 km/h. Čo naopak poteší, je redukcia priemernej spotreby.

Horšia maximálka, lepšia prevádzková efektivita

Kým pre zážihový model výrobca podľa výbavy uvádza 7,9 až 9,1 litra, v prípade hybridu je to 5,9 až 6,1 litra benzínu na 100 kilometrov.

Cena elektrifikovaného SUV vo výbave Club začína na čiastke 30 370 eur, teda približne v polovici medzi benzínom za 25 990 eur a 207-koňový elektrickým Torresom EVX za 35 990 eur (ten ale štartuje na vyššej výbave Style).

Torres Hybrid Style vás už vyjde na 33 370 eur, stupeň Clever poskočí na 35 680 eur a za najdrahší benzín-elektrický kórejský hybrid vo výbave Premium vám slovenské KGM (bez dodatočnej zľavy) naúčtuje najmenej 37 680 eur, čo je ale len o 2190 eur viac v porovnaní s čisto benzínovým prevedením!

zdroj: KGM