Pointou vraj má byť dizajnová maskovacia fólia, ale úprimne, tá nás príliš nezaujíma. Údajne má kombináciou ostrých línií a neónových kontrastných farieb naznačiť dynamiku, respektíve má ísť o akýsi manifest rýchlosti, energie a emócií, ale nie sme spolok grafikov, tak sa nebudeme tváriť, že to je to hlavné.
Hlavné je, že krikľavo zelená na karosérii má svoju paralelu za unikátnymi 20-palcovými hliníkovými diskami, za ktorými sa ukrývajú „neónové“ brzdové strmene. Fólia GT Wrap tiež nedokáže zamaskovať fakt, že auto dostalo nové nárazníky.
Výkonom na úrovni Audi RS3
Kým štandardnú EV4 poháňa jeden vpredu umiestnený elektromotor s výkonom 204 koní a krútiacim momentom 283 koní, verzia GT povýši. Konštruktéri jej pridali druhú elektrickú jednotku poháňajúcu kolesá zadnej nápravy, takže pôjde logicky o štvorkolku a jej maximálny výkon je odhadovaný na 300 až 400 koní!
Len pre porovnanie, súčasný najsilnejší Volkswagen Golf R má 333 koní a päťvalcové Audi RS3 produkuje 400 koní. Na druhej strane stojí tiež elektrické MG4 XPower naladené s pomocou dvoch elektromotorov na 435 koní a 600 Nm, takže Kia bude mať komu ísť po krku.
Súrodenec modelu Hyundai Ioniq 3 N
Kia EV4 GT nebude jediný kórejský rýchly kompakt na baterky. Vlastnú alternatívu chystá tiež Hyundai v podobe modelu Ioniq 3 N, ktorý minulý mesiac predznamenal koncept Hyundai Three.
Rýchla EV4 by mala okrem druhého motora a nejakých softwarových zmien dostať tiež upravenú mechaniku, ktorá bude ľahšie zvládať vyššie výkony a lepšiu dynamiku. Ku slovu sa dostanú väčšie brzdy, upravený podvozok s novými tlmičmi i pružinami, predpokladáme tiež modifikované riadenie a teoreticky tiež elektronický samosvorný diferenciál, ktorý má napríklad EV9 GT.
Stále auto na každý deň
Len pre úplnosť dodávame, že britský Autocar s odvolaním na svojich redaktorov, ktorí už mali možnosť pozrieť sa na EV4 GT zblízka, tvrdí, že auto bude mať až 400 koní a podľa telemetrie namontovanej v testovacom prototype by elektrický hatchback mal zvládať akceleráciu z 0 na 100 km/h za približne 5,0 sekundy.
GT napriek tomu nemá byť tlačené do nekompromisného chovania. Stále si má zachovať istú mieru komfortu a každodennej použiteľnosti.















































