Renesancia klasických hatchbackov prostredníctvom elektromobilov? Skoro to tak vyzerá. Stellantis ukázal v Mníchove čínsky Leapmotor B05, Volkswagen prezentuje ID.Polo, Cupru Raval a chystá ID.Golf a do toho tu máme jednu kórejskú premiéru.
Konglomerát Hyundai predstavil na IAA Mobility 2025 koncept Three, ktorý signalizuje veľmi skorý príchod tradičného päťdverového modelu Ioniq 3.
Nepriamy nástupca Velosteru?
Hyundai hovorí o novom štylistickom smere Art of Steel, nám novinka trochu pripomína pozabudnutý Veloster prvej generácie z rokov 2011 až 2018 a čiastočne aj druhé vydanie (2018-2022), ktoré sa ale na rozdiel od jednotky v Európe nepredávalo.
Koncept má dĺžku 4287 mm, šírku 1940 mm, výšku 1428 mm, rázvor náprav 2722 milimetrov a je postavený na známej modulárnej platforme E-GMP.
Do Európy z tureckého závodu
Na rozdiel od najvýkonnejších modelov Ioniq štúdia využíva jednoduchšiu 400-voltovú architektúru, pričom sériové auto by malo doraziť už v budúcom roku a jeho výroba bude prebiehať v tureckej továrni v Izmite.
Hyundai tvrdí, že Three alias Ioniq 3 „kompaktnými rozmermi a dizajnom stelesňuje víziu, ako urobiť elektrickú mobilitu praktickou, dostupnou a emocionálne pútavou“. Či si to môžeme vysvetliť ako „kompaktný elektromobil za dobrú cenu“, zatiaľ nevieme, čakanie ale nebude dlhé a technika niečo také naznačuje.
Ioniq 3 by mal byť dostupný s dvomi veľkosťami batérie. Hyundai ich kapacitu neuvádza, ale hovorí o dojazde 420 až 590 kilometrov, pričom koncept má výkonovo skromný elektromotor naladený na 204 koní. Ten by mu mal stačiť na zrýchlenie z miesta na stovku za rovných 8 sekúnd.
Kórejci zdôrazňujú tiež novú softwarovú platformu budúceho auta, ktorá umožní bezdrôtové aktualizácie, dodatočnú konfiguráciu funkcií, personalizované widgety a voliteľnú integráciu rozhrania CarPlay Ultra. Interiér má byť orientovaný environmentálne, čo znamená recyklované materiály, respektíve textílie vyrobené z plastov vylovených z oceánov.
zdroj: Hyundai