Vôbec posledným Aventadorom, ktorý zišiel z výrobnej linky je verzia LP 780-4 Ultimae Roadster v špeciálnom svetlo-modrom laku. Vozidlo by malo byť určené pre švajčiarsky trh a ide o posledné Lamborghini s čisto atmosférickým motorom V12. Ten bol pritom neoddeliteľnou súčasťou značky už od 60. rokov. Zaujímavosťou preto je, že agregát použitý v Aventadore bol len druhou kompletne novou V12 v histórii Lamborghini. Dovtedy totiž Taliani používali vylepšenú verziu motora, ktorý pôvodne navrhol konštruktér Giotto Bizzarrini. 

Ikona jednej dekády

Lamborghini Aventador sa do histórie značky zapíše zlatým písmom. Počas jeho „života“ vzniklo osem rôznych derivátov, viac ako 10 jednorázoviek a limitovaných edícii a celosvetovo bolo zákazníkom dodaných až 11 465 kusov. To je mimochodom viac, ako všetkých predchádzajúcich modelov s V12 dokopy. Už po piatich rokoch automobilka prekonala hranicu 5000 predaných vozidiel a dorovnali model Murciélago, pričom v septembri 2020 sa Aventador dokonca prehupol cez číslo 10 tisíc. Okrem toho stanovil niekoľko traťových rekordov, vyhral viacero ocenení a stal sa tiež súčasťou umeleckých projektov. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

Aventador pri svojom uvedení na trh zmenil pravidlá hry a počas 11 rokov produkcie bol vlajkovou loďou značky. V12 bola súčasťou dedičstva Lamborghini prakticky od počiatku spoločnosti a bola srdcom modelov od Miury, cez Diablo a Countach, až po Murciélago. Čistý, futuristický dizajn, referenčný výkon a riešenie technických výziev pomocou inovácií s cieľom vytvoriť najemocionálnejšie superšportové vozidlá, ktoré sú špičkou vo svojej triede. Tieto zásady sú samotnou podstatou modelu Aventador a zabezpečujú jeho nadčasový pôvab,“ povedal šéf značky Stephan Winkelmann.

Ultimae, v preklade znamená „posledný“, uzatvára bohatú kapitolu. Celý automobilový svet však teraz bude netrpezlivo čakať na nástupcu. Mal by sa volať Tormenta a aj keď dostane nový motor V12, použitiu hybridnej technológie sa s určitosťou nevyhne. Dátum premiéry síce ešte nepoznáme, no hovorí sa, že k prvým zákazníkom by sa novinka mohla dostať už budúci rok. 

Zdroj: Lamborghini